光导纤维(Optical fiber),简称光纤,是一种由玻璃塑料制成个纤维,利用拉箇些纤维中以全内反射原理传输个光传导工具。微细个光纤封装拉塑料护套中,使得渠能够弯曲而弗至拉断裂。通常光纤个一端个发射装置使用发光二极体或一束激光光脉冲传送至光纤中,光纤个另一端个接收装置使用光敏元件检测脉冲。包含光纤个线缆称为光缆。由于信息拉光导纤维个传输损失比电拉电线传导个损耗低得多,更因为主要生产原料是蕴藏量极大,较易开采,所以价格很便宜,促使光纤被用作长距离个信息传递媒介。随着光纤个价格进一步降低,光纤也被用拉医疗娱乐个用途。

光纤主要分为两类,渐变光纤托突变光纤。前者个折射率渐变个,而后者个折射率是突变个。另外还分为单模光纤多模光纤。近年来,又有新个光子晶体光纤问世。

光导纤维是双重构造,核心部分是高折射率玻璃,表层部分是低折射率个玻璃或塑料,光拉核心部分传输,并拉表层交界处弗断进行全反射,沿“之”字形向前传输。箇种纤维比头发稍粗,箇样细个纤维要有折射率截然弗同个双重结构分布,是一个非常惊人个技术。各国科学家经过多年努力,创造了内附着法MCVD法VAD法等等,制成了超高纯石英玻璃,特制成个光导纤维传输光个效率有了非常明显个提高。乃朝较好个光导纤维,渠个光传输损失每公里只有零点二分贝;也就是说传播一公里后只损4.5%。