劳动,从社会学哲学个角度丄来看,是指括所有人类自然界社会以維持生活个手段。

中美洲勞工在勞動

劳动个分类 编辑

劳动个意义搭目的 编辑

劳动有交關弗同个原因搭目的。但無论是在何裏一种社会体系裏向,抽象个来看劳动一般有以下个目的:

  • 個人以及社会作为個人个集合劳动来生产搭制造其所需要个生活个物质基础,以及来满足其需要。
  • 劳动作为保证或改善劳动个人或其家庭成员、朋友、团体、集团或阶级个社会地位个手段。
  • 参加创新文化艺术创造个过程,参加科学知识个领会搭发现,参加对政治或社会个改革。

劳动个历史意义 编辑

通过劳动搭劳动所创造个文化搭技术个发展人类弗但能够在自然界幸存下来,而且能够弗断地加强社会个生产力以至於迭個似乎无限个生产力个发展开始威胁到地球个生态系统搭人类本身个存在。从20世纪中开始越来越多个历史学家开始注意到劳动个迭個历史意义。

 
量產生產線个內景

劳动过程随着社会个规则搭法律个弗同而变化。而一個社会个规则搭法律又是有交關大一部分是由社会所拥有个生产关系所决定个。生产关系可以看作是调整一個社会个劳动资源个供给、分布及劳动结果个方式。也就是講,劳动随文化搭社会个变迁搭差异而弗断地变化。生产关系决定劳动个经济搭政治目的搭意义。每個文化时期搭历史时期儕有其特有个劳动形式。

劳动有一個与社会搭国家体系弗十分相关个方面,迭個就是技术水平。虽然每個人搭每個社会个能力搭经济可能弗同,但一般来講人类总是尽可能地使用最有效个搭新颖个技术来保证搭提高其劳动个质量搭生产力,来保证其劳动结果符合社会个需要。但随仔技术个发展人个体力在劳动过程中越来越弗重要了。其结果是体力劳动弗断地畀机器取代,而为了维护搭发展现代化个生产系统个运行,越来越多个劳动力需要更好个教育搭训练,新个劳动产生。虽然迭能在一些发展国家中今天甚至於可以达到三分之一个人弗直接参加劳动而是通过社会福利或其它方式来享受劳动产生个结果。对於迭些国家个领导人来講迭個现象是一個非常重要个搭非常棘手个社会问题。

一些哲学家(比如卡尔·波普)认为衹有从独立个意识中产生个劳动纔会对社会带来最大个财富,因为奴隶或士兵式个劳动者嘸沒或衹老有限个可以选择其最有效个劳动方式搭工具。

劳动是人权 编辑

世界人权宣言第23条中称劳动为人权:

(1) 人人有权工作、自由选择职业、享受公正搭合适个工作条件并享受免於失业个保障。
(2) 人人有同工同酬个权利,弗受任何歧视。
(3) 每一個工作个人,有权享受公正搭合适个报酬,保证伊本人搭家属有一個符合人个生活条件,必要个辰光并辅以方式个社会保障。
(4) 人人有为维护其利益而组织搭参加工会个权利。

劳动者搭工人 编辑

 
沙巴搭砂拉越勞動力廣告,吉隆坡。

劳动者劳工,即指依靠出卖自家个劳动获取报酬个人。

  • 工人即劳动者,多指工业生产领域,依靠出卖劳动获取报酬个人,常指“体力劳动者”。
  • 脑力劳动者
  • 体力劳动者
  • 簡單勞動
  • 複雜勞動
 
维基语录上有关个摘錄: