危地马拉内战

危地马拉内战是1960年到1996年之间发生个一场战争。冲突双方分别是当时辰光个危地马拉当局以及交关左翼反叛组织,箇些反叛组织主要受到玛雅人以及拉丁裔农民个支持,箇些人亨八冷打全是穷人。勒勒战争当中,危地马拉当局被控犯下仔针对玛雅民族个屠杀罪,以及各种针对平民个反人权行动。

勒1944年至1951年之间个民主选举中,左翼政党上台执政。弗过,美国却支持卡洛斯·卡斯蒂里奥·阿尔马斯个政变,最后导致危地马拉出现老多年个独裁统治。1970年,危地马拉民主组织党赢得选举后上台,本来是应该执政到1982年个,结果一个叫埃弗来茵·里奥·蒙特个将军带领一班军官夺取仔权力。于是,当时个土著居民搭仔其他佃农就组成仔反抗力量,以反对长期以来对伊拉个政治经济压迫。最后勒勒80年代,军政府逐渐控制了整个国家,并建立起一套半机密个高效率社会管制体制。

当时辰光,斗争弗仅仅是勒勒军队搭仔反叛军之间,更是勒勒政府搭仔社会各个阶层之间。邪气多个土著权益争取者、反政府嫌疑人、归国难民、批判主义学者搭学生子,以及左倾个政治家等等,侪畀政府列为打击对象并成为牺牲者。因此危地马拉政府成为仔拉丁美洲头一只广泛使用“强制消失”手段来打压异己个政府,从1966年开始到战争结束,拨“强制消失”个人口数估计达到4万至5万个人。拢总估计有廿万人死于或“消失”于个记战争,大多数是由军队、警察搭仔高级官员造成个。

2009年,危地马拉高等法院宣判菲利普·古桑内罗为“强制消失”罪行个首要责任人。勒勒2013年,前总统埃弗来茵·里奥·蒙特拨控大屠杀罪。当时判决是让伊坐80年辰光个监牢,弗过由于法院程序违规,审判畀延后到2015年7月23号。

背景 编辑

社会架构 编辑

勒勒战争之前,危地马拉各社会阶层拨分为三只部分:

  • 土生白人后裔阶层,该个阶层祖上来自于老早辰光从西班牙来到中美洲殖民者个后代,尽管大部分其实已经有交关混血。伊拉是当时辰光个上层阶级,掌握仔政治经济搭仔文化生活,是接受仔教育个阶层;
  • 混血人种,该个阶层是由土生白人搭土著居民、外国移民等等混合而来,是社会里向个中产阶级,经营唠各式样个小商店、小企业,或是做下层官吏;
  • 原住民,主要是占全国人口将近一半个玛雅人,当中又分两种:
    • “莫索斯·科洛诺斯”,该类人勒嗨大农场里向拨分配仔小块土地个耕种权,每年要勒嗨个里工作某一段辰光;
    • “莫索斯·豁纳雷洛斯”,该类人相当于是短雇工,按工作日脚拿铜钿。

该里向有桩物事要记牢脱:由于严重个债务盘剥,实际浪向佃农雇工们全是无没公平个工钿个,也是无没转换工作个种人身自由个。

乔治·乌比科个统治 编辑

1931年,独裁将军乔治·乌比科勒美国支持下上台。伊利用高效个管制手腕建立起中美洲历史浪向顶顶残酷个镇压体制。伊利用广布全国个眼线来拘捕并杀害异见人士。作为一只富商搭仔反共主义者,伊同联合水果公司、大地主搭城市精英站勒嗨一道,去压迫农民。1929年经济危机爆发后,外需不振,危地马拉个咖啡种植园经营勿落去唠,伊就开始推行债务奴隶制度,并通过法律来让地主可以自家处决奴隶。

乌比科将军勿单单是一只法西斯主义分子,更是一只种族主义分子,曾经针对土著居民发表过言辞激烈个说辞,讲该些“像动物个恁”个人需要通过军事化训练来“文明化”,就像“驯化驴子”个恁。伊将上万公顷个土地分拨联合水果公司,并且拨伊免税资格;伊还让美国大兵勒勒危地马拉驻军。伊常常拿自家搭拿破仑皇帝进行比较,并且勒嗨全国各个机关安插军队人员,对国家实行军事化管理,还经常到各地“视察”。

勒该种背景之下,中产阶级也开始勿满意,各种示威反抗接二连三出现,乌比科阵营内部也有分裂迹象。迫于压力,乌比科假意宣布勒1944年搞“大选”,随后操纵仔选举并立费德里科·邦赛·怀伊德斯为傀儡总统。此举进一步引发社会各界不满,政府搭军队内部也分裂仔。反对势力组织起来,当年10月,一只拨乌比科流放去萨尔瓦多个军官哈科布·阿尔本斯·古斯曼带领一群革命士兵搭学生发动政变。新政府成立后不就就宣布改革,扩大仔工人搭农民个权利,又于1952年通过法律宣布重新分配土地,直接威胁到大地主搭仔联合水果公司个利益。

个记,美国政府迅速命令中央情报局着手展开PBFORTUNE行动,要求清剿危地马拉个“共产主义叛乱”。危地马拉右翼军官卡洛斯·卡斯蒂里奥·阿尔马斯拨美国人选中并发动政变,终止唠改革。伊解散仔左翼政党搭团体,禁止组织工会,并将土地还拨联合水果公司以及地主。勒接下来个辰光里向,全国到处全是泛滥个种族主义歧视、剥削搭压迫,为内战个开头埋下基础。

过程 编辑

卡洛斯·卡斯蒂里奥·阿尔马斯发动政变过仔3年辰光,就拨伊自家个警卫射杀,动机弗清爽。后手米格尔·伊迪戈拉斯·弗恩特斯上台,继续高压统治。1960年11月13号,一群左翼军官发动政变,但弗过失败哉。一部分人拨处决,逃走个就跑去仔危地马拉东部个山林之中打游击,并得到古巴革命领导人菲德尔·卡斯特罗个支持。危地马拉内战正式拉开序幕。

1964年开始,政府军勒勒东部地区发动大规模攻势,企图剿灭左翼游击队。美国也弗断唠增加伊对危地马拉军政府个支援,并与965年派出美国特种部队进入危地马拉。但是个记战争注定是全民族性质个,勒勒危地马拉个广大城镇搭仔农村,每一片土地浪向全有对游击队满怀感激之情个人民,就连首都危地马拉城也弗例外。军政府为仔保护自家安全、监控全国局势,着手建立起总统情报机构,进行残酷镇压搭统治。勒勒数十年辰光里向,暗杀、屠杀、种族灭绝事件层出不穷,骇人听闻。而美国军事干预勒卡特政府上台之后被迫逐步撤出危地马拉,原因也是种族屠杀事件已经拨公之于众。

影响 编辑

介入个外部势力 编辑