吴歌

(从吳歌转戳到箇里)

吴歌,是文学史浪对吴地民歌民谣个总称,也吴文化个重要组成部分, 吴歌是吴语方言地区广大民众个口头文学创作,发源于苏锡常地区,苏州地区是吴歌产生发展个中心地区。吴歌口口相传,代代相袭,有交关浓厚个地方特色,以表现男女爱情为主。 因为历史浪历代区域划分弗同,早期"吴"是吴国领域个概念,甚至包括现在个南京搭扬州等地。现在所讲个"吴",是指吴语区,包括江苏南部,浙江北部和上海市,也就是江浙沪等地个同一个吴语区语言文化圈,同属传统吴文化范畴。吴歌也就勒上头讲个搿点地方流传。吴歌跟历代文人编著个诗、词、歌、赋弗同,俚是下层人民创造个俗文化,是民间个口头文学创作。

历史 编辑

吴歌起源非常早,顾颉刚《吴歌小史》认为不会晏于《诗经》。《诗经》里向虽然呣没吴歌,但不过有人认为吴歌“实可与诗三百并驾齐驱”。 明人王世贞说:“虽俚字乡语,不能离俗,而得古风人遗意;其辞亦有可采者。如‘月子弯弯照九州,几家欢乐几家愁?几人夫妇同罗帐?几人飘流在他州?’又‘约郎约到月上时,只见月上东方不见渠。不知奴处山低月上早?又不知郎处山高月上迟?’即使子建太白降为俚谈,恐亦不能过也。” 吴地文化从考古发现来看,已经有上万年个历史哉。吴歌作为一种文化现象,必然是随之当地初民个生产劳动,祭祀习俗,搭生活娱乐活动而发生发展个。作为一种口头文学,勒呣没文字之前,蛮难寻着俚个遗迹。今朝要想寻着古代吴歌个真貌,已经是一件交关困难跟复杂个事体哉。

音律 编辑

吴歌里向又有“命啸”,“吴声”,“游曲”,“半折”,“六变”,“八解”六类音乐,其中后三类是汉代以来才有个。此外还有“神弦曲”,搿是当地个民间祭祀乐歌。“吴声”当中有一种根据旧曲而创新个编曲手法,称之为“变”。

分类 编辑

吴歌,包括"歌"搭"谣"两部分。"歌"一般来讲就是"唱山歌",也包括有种俗曲之类;"谣"就是通常讲个"顺口溜"。吴歌搭历代文人编著个诗、词、歌、赋弗同,是下层人民创造个口头文学。吴歌生动个记录之江南农民搭下层人民个生活史,从内容浪来看,吴歌既包括情歌,也包括劳动歌、时政歌、仪式歌、儿歌等。 吴歌以民间口头演唱方式表演,口语化个演唱是俚个艺术表现个基本方式。吴歌是徒歌,勒呣没任何乐器伴奏个情况下头来唱。俚个类型大致有引歌(俗称"歌头",长篇叙事歌称"闹头")、劳动歌、情歌、生活风俗仪式歌、儿歌和长篇叙事歌等几种。

四大嫡系 编辑

虽然吴歌勒现实生活当中,离平常百姓个生活越来越远哉,但不过相城阳澄渔歌搭常熟白茆山歌、吴江芦墟山歌、张家港河阳山歌一淘畀称为吴歌“四大嫡系”,搿两年来开始活跃到之群众个视野当中哉。

参考文献 编辑

  1. 张正田,〈南朝吴方言与台湾苗栗客语关系——以吴歌的阳、入声韵为中心〉,“苗栗学‘地域、族群与文化’学术研讨会”(苗栗),国立联合大学,2007.06.01
  2. 《苗栗学“地域、族群与文化”学术研讨会论文集》,2007.11,页65-78。