妃嫔是指君主经过册封妾室,有得嫔妃、嫔御咾啥别称,广义好包括君主所有妾室。除脱欧洲基督教国家,大多数古代国家侪实行一夫多妻制,君主拥有众多妻妾极其常见。

中国 编辑

中国妃嫔制度明确记载始见于《周礼》。周天子正室为王后,以下为妃嫔,包括三夫人、九嫔、廿七世妇、八十一御妻。历朝妃嫔制度搭位号变化不小,同一位号来拉不同时代,实际地位也有差异。妃嫔位号顶多个时代是北齐,当中廿七世妇、八十一御女每个侪有不同个位号。

两代因为有得档案留存,对于皇帝妃嫔人数有较为全面个了解。嘉靖帝康熙帝分别是明清两代拥有妃嫔顶多个皇帝。嘉靖帝除脱四位皇后,正式册封个妃嫔有得毛七十个人。相对皇后来讲,史书一般老难拿人数众多个妃嫔记全。明孝宗则朆册封妃嫔,是中国历史上少见个一帝一后。

日本 编辑

日本从飞鸟时代平安时代前期,天皇除脱皇后,还有夫人三等妃嫔。

平安时代中期,妃、夫人、嫔三隻位号名存实亡。开始代以:女御、更衣、尚侍、典侍、掌侍、命妇。