孙亮(243-260),字子明,三国个辰光吴国第二位皇帝,公元252-258年在位。俚是吴大帝孙权搭潘皇后个第七个倪子,252年孙权死脱过后即位,258年畀权臣孙綝废为会稽王。

生平 编辑

孙亮是吴大帝孙权最小个倪子,所以一开始俚弗是太子。但不过,俚个长兄孙登、二兄孙虑老早就已经死脱哉,三哥孙和因为畀陷害而畀废脱之太子个位置,四哥孙霸因为图谋夺嫡畀赐死。最后孙权就立孙亮为太子,立俚个娘潘氏为皇后。 潘后勒252年畀宫女杀脱,同年孙权也死脱哉,孙亮继位,搿许辰光只有十岁。

孙亮即位个辰光,由太子太傅诸葛恪、太常滕胤、侍中武卫将军孙峻等人辅政。诸葛恪勒孙亮继位过后就出兵北伐,进攻魏国,但不过最后吴军战败,伤亡惨重,朝野侪对诸葛恪怨声载道。建兴二年(公元253年),孙峻勒得到之孙亮个同意之后,发动政变,杀脱之诸葛恪。之后孙峻做之丞相大将军。 孙峻个地位弗哪哼稳定。勒俚杀脱诸葛恪之后,有弗少人侪想暗杀孙峻,但最后侪失败哉,搿点人侪畀迫令自杀或处死。五凤二年(公元255年),孙峻带兵搭魏国勒淮河一带交战获胜,魏将文钦投降。第二年,孙峻派吕据等将领进攻魏国,但孙峻勒战争个辰光病杀脱哉,俚个从弟孙綝接掌权力。大司马吕岱也勒搿一年死脱。 引发之另外一次政变。骠骑将军吕据等人弗满孙綝个继任,要求封滕胤为丞相。孙綝呒没睬俚哚个要求,转封滕胤为大司马,吕据就搭滕胤密谋推翻孙綝,但不过最终失败畀杀脱。另外一位将领王惇也密谋杀脱孙綝,也因为事体失败畀杀脱。太平二年(公元257年),孙亮亲政,但施政一直畀孙綝牵制。孙亮对孙綝个独断专行相当弗满,暗中搭全公主、太常全尚、将军刘承谋划准备杀脱孙綝。 搿一年,魏国个诸葛诞勒寿春发动叛乱,拿倪子诸葛靓送到吴国做人质。孙綝派兵帮诸葛诞但不过最终失败。有种参战个将领因为怕畀孙綝杀脱而投降之魏国。

太平三年(公元258年),孙綝发现孙亮想杀脱自家,就领部曲拿全尚抓牢,派俚个兄弟孙恩杀脱之刘承,领军包围皇宫,废脱孙亮为会稽王,改立孙权六子琅琊王孙休为帝。又派中书郎李崇带兵进宫,夺取之印玺,逼孙亮夫妇离宫,由将军孙耿押送到会稽(今朝绍兴),搿一年只有16岁。永安三年(公元260年),孙亮个封地会稽传出谣言,说孙亮就要回到建业复辟;而孙亮个侍从也讲孙亮勒祭祀个辰光口出恶言。 孙亮再畀贬为候官侯(候官,今朝福建省闽侯县),再拿俚送回封地,孙亮之后就死勒路浪。根据相关记载,孙亮有可能是自杀,也可能是畀孙休派人毒杀脱个。搿一年只有17岁。

亲眷 编辑

后妃: 全惠解,全尚个囡鱼,253年畀立为皇后 据晋朝王嘉《拾遗记》,孙亮有四名爱姬:朝姝、丽居、洛珍、洁华 子女: 呒没记载