术语又称技术名词科学术语科技术语技术术语,是在特定专业领域中一般概念个词语指称,一個术语表示一個概念。研究术语个学科有术语学。由於文化差异,弗同语种间个翻译也常造成语义变化,因此国际丄处理搭协调术语工作组织为国际标准化组织属下个国际术语信息中心。

简单分类 编辑

  • 简单术语:衹有一個词根个术语。如葡萄
  • 复合术语:由两個或更多词根构成个术语。如声波光束电压、葡萄干、电压表
  • 借用术语:取自另一语种或另一专业领域个术语。
  • 新术语:为某個概念创立个新个术语。

选择和构成要求 编辑

  1. 单名单义性:在创立新术语之前应先检查有无同义词,并在已有个几個同义词之间,选择能较好满足对术语个其他要求个术语。
  2. 顾名思义性:又称透明性。术语应能准确扼要个表达定义个要旨。
  3. 简明性:信息交流要求术语尽可能个简明,以提高效率。
  4. 派生性:又称能产性。术语应便於构词,特别是组合成词组使用个基本术语更应迭能。基本术语越简短,构词能力越强。
  5. 稳定性:使用频率较高、范围较广,已经约定俗成个术语,嘸沒重要原因,即使是有弗理想之处,也弗宜轻易变更。
  6. 合乎语言习惯:术语要适合语言习惯,用字遣词,务求弗引起歧义,弗要带有褒贬等感情色彩个意蕴。