東坡肉吳越杭帮菜名,是五花肉笃出来个。一般性是用一块二寸许个方正形夹心五花肉——一半油肉(壮肉)、一半腈肉——吃口软糯,味道浓厚弗腻,还带仔眼酒香,味道邪气崭。

东坡肉

来历传说 编辑

道菜相传出自宋代蘇东坡个故事。苏轼弗单单是著名个文学家,还是一位精於烹饪个美食家。

相传元豐二年十二月(1080年),苏东坡畀贬在拉黄州个辰光,馬正卿為仔佢購着黃州城東廢地數十畝,築有東坡雪堂,在贫困个生活當中,仿制前人个做法改良,擔烧猪肉加老酒做成功红烧肉小火慢笃、笃成功,豬肉色澤紅潤,湯質稠濃,味道醇厚。蘇東坡有首《豬肉頌》:“洗凈鐺,少著水,柴頭罨煙燄不起。待他自熟莫催他,火候足時他自美。黃州好豬肉,價賤如泥土。貴者不肯食,貧者不解煮。早晨起來打兩碗,飽得自家君莫管。”[1][2]。昰道菜在黄州发起,后传至南宋首府杭州,发扬光大,遂成杭州名菜。由於是苏东坡改良成功个,个咾謳东坡肉。

另有一話,相传北宋元佑年间(约公元1090年),苏东坡任知杭州事,发动民众疏浚西湖。大功告成,为犒劳民工,吩咐家人擔百姓馈赠个猪肉,按照佢总结个经验“慢著火少著水,火候足时他自美”,烹制成佳肴,交酒一淘分送畀民工,家人误擔酒肉一淘烧,乃末肉味特別香醇可口。人们传颂东坡个为人,又擔昰独特风味个块肉命以东坡肉。经历代厨师个弗断总结發展,乃么公认成为仔杭州第一名菜。

注釋 编辑

  1. 《東坡續集》卷十
  2. 据《清稗類鈔》 饮食类三 《东坡肉》条:“《東坡集》有食豬肉詩云:「黃州好豬肉,價賤如糞土。

外部鏈接 编辑