桥玄(109年—183年)[1],字公祖梁国睢阳(现在河南商丘南)人。桥玄嗰七世祖是人称“桥君学”嗰桥仁,勒拉汉成帝时嗰辰光曾经担任大鴻臚,著有礼记章句四十九篇。祖父桥基曾经担任广陵太守,父亲桥肃曾经担任东莱太守。东郡太守橋瑁是伊嗰族子。

生平 编辑

桥玄年輕嗰辰光曾经担任县功曹(縣人事官)。根据《后汉书》嗰 记载,当时豫州刺史周景梁国去视察,桥玄跪了地浪向周景陈述了当时陈国相(封國嗰 首長,级别相当于太守羊昌嗰罪恶。周景觉着他老有壮志,同意并且任命他来办理箇桩案子。桥玄上任以后立即收押羊昌嗰门客,彻查羊昌嗰罪行。当时羊昌深受大将军梁冀嗰包庇,梁冀发檄文畀周景让伊收回对桥玄嗰任命,但是桥玄收到檄文仔以后直接退了回去,最后羊昌被押解进京。从此桥玄就出了名。

后手来桥玄举孝廉,担任了洛阳左尉。经过四趟升迁做到了齊國相,又因犯错误受罚。曾经擔任上谷太守搭汉阳太守。桓帝末年桥玄被推举为度辽将军,平定了胡虏及伯固等边境之乱。灵帝初年又召回伊先后担任河南尹少府大鸿胪等职务。建宁三年(170年)升为司空,後手来改任司徒。第二年担任尚书令光和元年(178年),升迁为太尉,几个号头以后托病辞官。

曹操刚刚出道嗰辰光曾经拜会桥玄,当时曹操还没出名,但是桥玄对他的评价颇高,称「天下将乱」,而曹操是能够安定天下嗰「命世之才」[2]。又将他引荐给許劭。后手来曹操勒拉途经桥玄墓嗰辰光亲自为伊撰文缅怀。

家族 编辑

  • 儿子桥羽,官至任城相
  • 少子桥某,在洛阳被绑匪所杀,享年十岁
  • 族子桥瑁

参考资料 编辑

  1. 《后汉书》“玄以光和六年卒,时年七十五。”
  2. 《三国志·魏书·武帝记》玄谓太祖曰:“天下将乱,非命世之才不能济也,能安之者,其在君乎”