節氣中國老法頭拿一歲(差弗多現在公曆個一年)等分成功廿四點個日腳,幫助辦別季節時令,幫農夫耕田。因為中國紀日看個是亮月,弗是太陽,所以節氣勒農曆個日腳弗固定,相反,公曆搭太陽同步,所以年年節氣日腳差弗多。節氣定法分兩種,一種是平氣,就是一歲平均分廿四分。另一種時定氣,拿黃道平分廿四分,用太陽經過節氣角度個日腳來算。因為一歲裏向,太陽勒黃道浪個速度弗一樣,所以節氣當中交差個日腳有多有少。平氣搭定氣算出來個交差一眼眼。

節氣分法 编辑

節氣分節搭氣,節是拿黃道十二分,氣就是節搭節當中個位置,也有十二個。

古人交關重視節氣,冬至是一歲裏向頂頂日短,畀人定歲首夏至剛巧反轉來,一年裏向頂頂日長。兩個擺勒一淘叫二至。冬至到夏至當中場化是春分,夏至到冬至當中場化是秋分,該兩日天個日裏夜裏一樣長,叫二分,還有冬至到春分當中叫立春、春分到夏至當中叫立夏,夏至到秋分當中叫立秋,秋分到冬至當中叫立冬。統稱四立。二至二分四立,擺勒一淘叫八節