纵横家中国古代“九流十家”之一,是战国至秦汉之际连合政军外交联盟个一派。纵横家多为游说策辩之士,好算中国顶早个外交政治家。渠拉朝秦暮楚,事无定主,反复无常,策计㓰谋多数基于国际现实政治要求合纵派主要代表是公孙衍苏秦连横派主要代表是张仪

历史发展 编辑

《韩非子》:“从者(合纵),合众弱以攻一强也;而衡者(连横),事一强以攻众弱也。”“纵”搭“横”个来历,据说是因南北向称为“纵”,东西向称为“横”。“合纵”指战国辰光六国结盟南北向联合抗个外交策略;“连横”就是一强连一弱以破获众弱,指六国分别搭秦国东西向结盟个外交策略。

思想著作 编辑

纵横家主要著作今仅存《鬼谷子》十三篇、《战国策》三十三篇、《苏子》三十一篇、《张子》十篇,还有马王堆发现个《战国纵横家书》廿七章。

  • 战国策》:西汉刘向根据当时皇家书库收藏个纵横家书六種选本(《国策》《国事》《短长》《事语》《长书》《修书》)编辑个。
  • 战国纵横家书》:马王堆发现,整理者定书名。十一章搭今本《战国策》、《史记》大致相同,另外十六章不见于别样古籍。