胶东半岛,通常叫做胶东,是中国山东省内,胶莱河以东个区域,包括烟台威海个全部管辖范围搭青岛个东部,也是山东半岛个核心部分,北面搭辽东半岛渤海湾分开来。胶东半岛是老早东夷活动个地区,拥有独特个文化风貌搭地理特征。

著名女星范冰冰来自胶东半岛

历史 编辑

胶东地区老早活动个居民是莱夷。到春秋辰光,被齐国征服。一些东夷遗民来勒亡国后渡海,到朝鲜半岛,建立箕子朝鲜金朝元朝辰光,当今山东省境内大部分地区历经战乱人口骤减,经济文化遭到严重破坏。只有胶东半岛地区损失比较小,保留更多个山东古代人种搭文化。来勒明朝初年一部分登州府搭莱州府个居民迁移到山东西部。清朝末年,到中华民国,山东因为人口压力,开始邪气大哥闯关东热潮,胶东地区因为方便走海路去关东,有大量人口移到东北。对东北个人口构成搭地域文化侪带来深远影响。

经济 编辑

胶东地区来勒老早被认为是天尽头,经济弗是老发达,搭中原比起来比较推板。弗过,因为地理原因,港口交关,适合发展对外贸易。民国开始,因为洋人来到搭贸易,此地个经济发展比山东其他地区要快。近年,因为开展对韩贸易,还利用侨资发展乡镇企业,人民生活有较大提高。

语言 编辑

胶东地区使用个方言胶辽官话(以烟台话、威海话为代表),搭山东其他地区个方言有蛮大差别,反过来搭辽东半岛大连方言相近。因为迭个原因,胶东地区(尤其是烟台地区)民众相互间有较强个身份认同,往往对外称自家是胶东人,弗欢喜讲自家是山东人,或烟台人,威海人。

饮食 编辑

胶东菜以福山菜为代表,是鲁菜个一个分支,擅长烹饪海鲜,煲制鲜汤。

资源 编辑

  • 烟台招远市拥有占全国储量1/3的金矿。近年又在莱州市发现了巨大金矿。
  • 烟台栖霞市在国内率先引种了日本的富士苹果,并发展成著名的红富士品种。
  • 烟台莱阳市有特产莱阳梨。