雕塑是一种造型艺术,以物质材料搭手段制作个三维空间形象个视觉艺术。雕塑最早主要是使用雕(通过减除材料来造型)搭塑(通过叠加材料来造型)个方式,拉石、金属、木、陶瓷等材料来创作,弗过现代主义个雕塑,拉材料搭创造手法上侪有交关高个自由度,可以利用雕、焊接、模塑或铸造个方式,拉各种弗同个材质上进行创作。

石雕比其他材质易腐坏个雕塑更可以拉长辰光后保存下来,古文化所留下个雕塑也多半以石雕搭陶艺为主。同时期也有交关多传统个木雕,但交关多侪已经腐朽无法保存。古文化个雕塑交关多曾侪有亮丽个颜色,但现在多半已经褪色。

拉交关多文化中,雕塑是宗教崇拜个中心,一直到最近几世纪之前,大型雕塑侪还邪气昂贵,非一般个人有能力可以负担,因此大型雕塑多半是宗教或政治个产物。像古地中海、印度、中国、南美搭非洲个古文化侪留下交关多个雕塑。

西方文化中个雕塑起源于古希腊,交关多希腊个雕塑家拉古典希腊时期创作了交关多杰出个雕塑品。拉中古世纪,哥特式雕塑表现了基督教中个痛苦搭激情,文艺复兴时期崇尚古典作品,像米开朗基罗个大卫像就是当时著名个作品。现代主义雕塑较弗着重传统个工艺搭人体个描绘,改用集合艺术搭拾得物作为渠个作品个呈现。

类型 编辑

雕塑个简单分类可以分为圆雕、浮雕搭透雕。圆雕类似塑像,指弗附着拉任何背景上、可以从各个角度欣赏个立体个雕塑,也因为欣赏者可能从任何一个角度欣赏作品,每一面侪需要详加规划。浮雕至少有一部分是附着拉背景上,可以依投射方式分类为浅浮雕搭高浮雕。当作品中有交关多个事物要叙述时,用圆雕个方式弗易呈现,一般会使用浮雕。拉建筑雕塑搭用小型雕塑装饰其他物品(像陶艺、金属制品或珠宝)时,也常会选择浮雕。透雕又叫作镂空雕,是界于圆雕搭浮雕之间个一种雕塑。拉浮雕个基础上,镂空渠个背景,有分为单面透雕搭双面透雕。

另一种分类则是依渠个工法来分类,雕是拿材料从作品上移除,塑则是利用将材料塑形个方式来完成作品。像铸造、冲压搭模塑等方式侪可以雕塑,而且可以一次制作多个相同个成品。

材料搭技术 编辑

由于雕塑个材料相当多种,有粘土、石、木、金属、石膏、树脂、象牙、英国复合土等。遂发展出几种类别:

  • 木雕:木雕个历史相当悠久,早期个主题多半以宗教为核心,除雕塑宗教偶像之外,也用于祭坛、宗教场所个装饰。拉木造建筑兴盛个国家,木雕是随着建筑一同发展个。现代个木雕则有相当多元化个风貌,艺术家欢喜用抽象形来表现。此外,木雕也是印刷术发明个重要功臣,详细请看木刻版画。
  • 石雕:石雕发展个地区跟适合雕刻个石头产地是交关有关系性个,产石发达个地区,石雕个历史也相当悠久。过去石雕个作品常被用来当做花园摆饰、门口标志、或是陵寝建筑装饰等,基于石头厚重(不易被偷窃)、雕刻细节弗易因风吹雨打而破坏,石雕作品多以户外环境为主。常见个石雕材料是大理石。
  • 泥塑:材料会使用天然粘土或者现代个人工合成雕塑泥,可以作为独立个艺术形式存在,也可以辅助其它个雕塑形式。
  • 冰雕:是一种以冰为主要材料来雕刻个艺术形式,源自于法国,因为材料个可变性搭容易烊脱,冰雕表现出了交关多难点。
  • 沙雕:起源于美国,利用沙滩上个沙进行雕塑,最常见个是小朋友拉堆沙堡,但也有艺术家以沙雕为渠个创作个题材。
  • 金属雕塑:大型个雕塑多半会以青铜或其他铜合金为渠个材质.利用铸造个方式制作。有些金属雕塑需要用到金属个延展性进行加工,其中又以金个延展性最好,有时会用拉首饰上。
  • 陶艺:是最早个雕塑之一,以粘土为渠个原料。