α波(英语:alpha wave)是一种脑电波。箇种波垃当中人类是指频率处于7.5至12.5 Hz之间个脑电波,来自丘脑神经细胞个同步电活动。

箇个脑电波在 1 秒之内有大约 10 个波,频率大约 10 Hz,属 Alpha 波。

Alpha波可以用脑电图(EEG)或者脑磁图(MEG)等个方法量度同探测,而伊垃拉心理学搭仔神经科学等个领域上拨广泛用来研究脑个活动跟外界刺激之间:伊在个人醒在合眼箇歇活动强,而在个人擘开眼或者瞌眼睏箇歇会变弱。旧时学界还想住Alpha波代表个脑箇块视觉皮层(visual cortex)喺勿做箇歇个活动,但是近期个研究就争论讲Alpha波反映脑区个活动受压抑。

另一方面,人个脑又有所谓个Mu波,箇种脑电波频率跟Alpha波相近,但是功能勿相近:Mu波主要在运动皮层出现了(motor cortex),在郁或者想郁箇歇Mu波个活动会受压制,搭身体个郁动有关系。

這个名出自希腊字母当中个「α」,有阵时啥人又会稱做「Berger波」 - 后者个名是基于脑电研究个创始人- 汉斯伯格。

例子 编辑

 
用EEG 量度到个脑电活动;箇幅图当中有好明显个Alpha 波活动-最下面点两行显示是枕叶个活动,而哀两行所纪录个波频率大约是10 Hz並属Alpha 波。

跟睏觉个关系 编辑

有相关领域个科学家指出,Alpha 波至少有得分做两种,而箇两种 Alpha 波在昼夜节律勿同角色当中扮演了。

Alpha 波在睏觉跟醒个循环勿同阶段当中都会出现:

  • Alpha 波最广为人知是伊会在个人醒住、勿瞌睏眼、勿郁又合埋对眼哀時出现,而箇个Alpha 波活动主要集中在枕叶(occipital lobe)-枕叶系大脑皮层最近后个尾枕,搭处理视觉讯息好大关系,箇种活动在一个人4 个月大已有出现,虽然在哀段时期箇种波个频率系大约每秒4 个波,而一般Alpha 波(每秒10 个波)要到去3 岁才完全成形;
  • 另一种Alpha 波是快速动眼睡眠(Rapid eye movement sleep)出现,跟第一种是勿同个,REM Alpha 波主要集中在近额叶(frontal lobe)至大脑皮层中央地带个脑区,而至于箇种Alpha 波扮演啥為角色,学界就还众说纷纭-有科学家主张REM Alpha 波反映了一种半醒个状态。
  • Alpha 波入侵(alpha wave intrusion)是一种现象,指睏觉时在REM 以外个时期脑有Alpha 波出现了。正常来讲,在呢个时期脑应该是由低频个Delta波主导。事实是有研究发现了,受试者如果在睏觉嗰时个脑-尤其是枕叶有 Alpha 波,伊拉睏完之后会觉得睏得勿淰或者勿舒服。
  • 目前还未有证据可以明确指出Alpha 波入侵跟主要个睡眠障碍有啥直接个关系,但是Alpha 波入侵在辰光攰个病人当中是常见,亦都可能会加强其他睡眠障碍个影响。

预测出错 编辑

廿一世纪个研究显示,Alpha 波可以用来预测个人正做个行為有勿出错。例如有份研究关於脑磁图,量度到个脑工作临出错之前 Alpha 波活动提高了25%。做箇份研究个科学家用了以下个简单思路:正醒个Alpha 波显示个脑区正在闲置,而当一个正做某个作业个人有多个脑区都正在闲置,伊应该正在「行自动波」-勿啥样子专心去做侬正做哀个作业,侬自然个表现会下降,犯错个机会会提升。在个研究里向,当个受试者发现自己犯错了之后而会开始专心,而 Alpha 波活动就相应下降。

基于箇个研究,研究人员还提议可以整啥家生出来监察住飞机师个脑电活动,并且靠睇住侬拉脑个Alpha 波活动来评估侬拉工作专勿专心-有利于令到航空搭仔别样出事就好大镬个工作更加安全。

Alpha 波杂音 编辑

有研究显示,有某东西啥脑以外-例如是Jell-O 箇种零食-可以对脑电图个讯号造成干扰,搞到就算勿存在任何脑活动,脑电图个结果都拨出一幅望落似是Alpha 波啖样个图。箇种伪讯号有可能会误导医护人员,伊拉以为一个实际上病人脑死了仍有正常个 Alpha 波活动。

更多专题页面 编辑

脑电波 编辑

参考书 编辑

  • Brazier, M. A. B. (1970), The Electrical Activity of the Nervous System, London: Pitman.