圣神降临节

(从五旬节转戳到箇里)

圣神降临节,亦称五旬节圣神降临瞻礼耶稣升天后个第十天。由于本瞻礼勒复活节后个第五十日——主日,所以又称“五旬主日”。新约圣经记载耶稣升天后第十日;当圣母搭门徒们勒夜饭厅中祈祷时,天主圣神借猛风个声、火舌个形降临了。宗徒们领受了圣神,开始宣讲福音,当天便有三千人领洗进教。(宗2:1—41)由此,耶稣建立个教会诞生了,因为勒箇天主教会开始了祂个工作,告咾圣神降临节也畀称为“教会个生日”。圣神降临瞻礼有两台专用弥撒。第一臺为前夕弥撒,勒星期六夜里举行。弥撒勒颂谢词中指出,五旬节逾越奥迹个完成,也是教会个诞辰。第二台是勒当天举行个弥撒;弥撒勒读经二后唱(或念)一首歌颂圣神个赞美诗——继抒咏,箇是一首十三世纪个作品,诗中指出了圣神对信友生活个重要性。本瞻礼弥撒祭服为红色。红色使人想到,圣神降临时火舌约形象,也表示圣神爱火炎炎。[1]

描绘圣神降临个古代福音书插图

起源 编辑

五旬节源于七七节以色列人要从尼散月16日——佢拉个大祭司擔一捆新熟的大麦献畀拉YHWH作为初熟果子个那天,数算七个星期。箇一共是49天,然后佢拉会得勒第50天守七七节。当后来一群犹太人将圣经译成希腊文个辰光,希腊文个“第50”(日)一字是宾特哥斯提(pentecostē′)。告咾,说希腊语个犹太人遂擔七七节称为宾特哥斯特(英文Pentecost,五旬节)。大约勒第三世纪末期,开始庆祝此第五十天,举行较隆重个庆典,此庆节也取用了犹太人为这一天个名称:「五旬节」。但勒最初,仍嘸沒关于此庆节之对象个记载。到第四、五世纪个辰光,有一些关于「五旬节」个记载,譬如都林个玛西模,以及到圣地朝圣个艾特丽亚个著作,侪证明勒箇天仔特别追念圣神降临搭耶稣升天两项事件。大约模勒第四世纪末,交关地区个教会已擔耶稣升天个史实做独立个庆祝。後首来,两史实分别勒两庆节庆祝个习惯就普遍成立了。此第五十天原始个概念是整個复活期(庆典)个结束日。但勒罗马礼仪中,勒第四、第五世纪时,逐渐形成一种趋势:使此日成为一种独立个单元,多少有眼孤立性质个庆节,圣神降临:为加强其重要性,勒第七世纪时更附以八日庆节。可惜,迭种做法忽视脱迭個一天原有个意义与性质。

勒此日成为一独立庆节个同时,至少勒西方教会中,迭天仔也成为重行逾越庆典个一天:为伊点勒逾越节前夕弗能领洗个望教友举行入教仪式。为此,此庆节也具有一守夜礼,与逾越节前夕相仿。勒第六世纪个辰光咾,其前夕星期六更定为守斋日,作为过节个准备。

勒教父们个著作里向,如圣奥斯定圣良圣国瑞圣金口若望等侪表示,此庆节个主要特点是追念圣神降临勒宗徒们身丄,以及教会被派去执行传教个使命。但是这些弗应畀视为单独个事件。迭些事件只是反映出了基督整個救世奥迹个一方面。圣神降临与基督个死、复活、升天有极密切个关系。圣神降临日弗愿强调是圣神个节日。因为事实丄,是耶稣升天后派遣圣神降来,是耶稣救世工程个成果。[2]

参考文献 编辑

别他 编辑