郑孝胥(1860年5月2号-1938年3月28号),苏龛海藏,19世纪后半段到20世纪头30年当中东亚邪气有名个文化人、诗人、书法家、思想家、政治人物、外交活动名流,清朝末代皇帝溥仪个老师,满洲国第一任总理。

海藏楼主人像

生平 编辑

出生名门 编辑

伊在拉福建省闽县(今福州)出生,从曾爷爷开始,屋里就侪是有功名个读书人士大夫,同清朝交关名流侪有亲密关系。因为迭个原因,伊也从小就认得李鸿章张之洞之类个名流。1880年代开始,伊一面准备科举考试,一面就去李鸿章、张之洞个幕府做幕僚,个辰光,除脱学习诗词,打书法基础之类个儒家士大夫传统活动之外,也接触交关洋务,思维慢慢较开阔。1890年代,伊出访日本,从此搭日本人建立比较紧密个关系。

投身立宪 编辑

1900年代,清帝国在拉辛丑条约之后,也发觉必须有改革来延长自家个统治寿命,个能,就施行所谓个清末新政,并且号召要搞君主立宪。在拉迭个阶段,已经积累交关人脉搭政治手段个郑孝胥,表现邪气积极,先后参加上海商务印书馆、上海储蓄银行个创建以及新式教育推动等。光绪三十四年(1908年),郑孝胥受岑春煊派遣,出任预备立宪公会会长,要求清廷尽快召开国会

藏身海上 编辑

1911年,郑孝胥得到湖南布政使个高级头衔,正准备跑到长沙开始就任,弗曾想,突然就爆发武昌起义,伊只好跑回上海,蹲在南阳路修造一座别墅,名字叫做【海藏楼】,同交关同样效忠清朝个大臣名流一道,相互活动,自称是“遗老”。迭个阶段,伊个经济来源,主要来自根据顾客要求,出售自家个书法作品,因为伊字写个好,所以销路还是相当灵光个。此外,伊作为“旧体诗”个代表人物,也对五四运动态度比较敌对,认为新文化运动是瞎污搞,加深伊对中华民国个敌对态度。

奔走复辟 编辑

作为上海个清朝遗老头面人物,郑孝胥一直搭蹲在北京个满清小朝廷保持联络。1920年代,伊直接回北京,担任已经是青年人个溥仪个帝师(迭个决定一定程度上也是伊老乡,溥仪国学老师陈宝琛个推荐),1924年之后,又同畀冯玉祥赶出紫禁城个溥仪一道跑到天津。因为伊对溥仪忠诚,并且号教导溥仪交关超出传统知识之外个新想法,就逐步成为溥仪信赖个“心腹重臣”。迭个阶段,伊发现单纯依靠几个宗社、遗老个力道来让溥仪重新登基恢复满清帝国,基本是白日做梦,只有依靠外部力量,才好扭转乾坤。个能,伊就开始同对溥仪也有兴趣个日本间谍开始勾勾搭搭。伊个思想勒伊自家个日记当中有明显反映:

自古中兴之主,必借兵力。今则海内大乱,日久莫能安戢,列国通不得已,乃遣兵自保其商业。他日非为中国置一贤主,则将启争端,其祸益大。故今日皇上欲图中兴,不必待兵力也,但使圣德令名彰于中外,必有人人欲以为君之日。

出关建国 编辑

1931年,九一八事变之后,郑孝胥同土肥原贤二谈拢,邀请溥仪离开天津,偷渡到日本人控制个旅顺,之后,伊帮助溥仪成为满洲国个“执政”,并且在拉2年之后“登基”,伊也出任迭个日本扶持个国家个政府负责人。弗过,因为伊对满洲国未来个规划,同日本个想法有蛮大个出入,导致后势来伊畀人架空,最后,在拉1938年,在拉长春死脱,享年78岁。

文化成就 编辑

除脱是有名个政治人物之外,郑孝胥也是有名文化人,是纪诗坛“同光体”倡导者之一,同陈衍、陈三立一道,畀人当成迭个派别个代表,有《海藏楼诗集》流传。伊个书法就更结棍,工楷、隶火,尤善楷书,取径欧阳询苏轼,得力北魏碑版。所作字势偏长而苍劲朴茂。