上座部佛教(巴利語:थेरवाद,IAST:theravāda;梵語:स्थविरवाद sthaviravāda;僧伽羅文:ථෙරවාද theravāda)是佛教个一个宗派,現在主要勒錫蘭緬甸泰國柬埔寨老撾東南亞地區流行。上座部佛教搭大乘佛教密宗一道稱為現存佛教个三大派別。

上座部佛教遵循巴利三藏,用巴利文作為宗教語言。因為佢從印度南傳到錫蘭跟東南亞一帶,所以又畀稱為南傳佛教;跟北傳到中亞中國東北亞个北傳佛教相對。現今个上座部佛教,來自於錫蘭上座部分別說系大寺派

主要經典 编辑

巴利三藏分為律藏、經藏五部《尼柯耶》跟論藏七部論。五部《尼柯耶》分別為《長部》、《中部》、《相應部》、《增支部》跟《小部》。

南傳菩薩道 编辑

  • 佈施波羅密、持戒波羅密、出離波羅密、智慧波羅密、精進波羅密、忍耐波羅密、真實波羅密、決意波羅密、慈波羅密、捨波羅密。

僧俗關係 编辑

根據《長部·教誡西伽羅經》(長部31)个記載,释迦牟尼曾經提到過出家人跟在家眾之間个相互義務。在家眾應當以五種方式來奉侍箇眼出家人:用慈善个身業,用慈善个語業,用慈善个意業,不關閉門戶還有供養必需品。相對个,作為上方出家人應當用六種方式來感謝在家眾:令遠離惡行,令確立善行,以善意悲憫,未聽聞者令聽聞,已聽聞者令正淨,還有指示生天之道。

佛陀曾經對諸比丘講到:


『諸比丘,諸婆羅門、居士對汝有交關裨益,因為佢㐲供養汝衣裳、飲食、住處、病人所需个醫藥資具。汝對諸婆羅門、居士也有交關裨益,因為汝為佢㐲宣說〔此〕最初善妙、中間善妙、結尾善妙,具足深義及文句个正法,〔為佢㐲〕顯示完全圓滿、遍淨个梵行。諸比丘,昰然,通過彼此之間个相互資助,讓導向超越諸流、正盡苦邊个梵行得以住立。』      

 ——————《小部·如是語》第107經

上座部佛教流傳亇地區幾乎全是全民信教亇地區,箇亇原因撘當地亇風俗習慣還有歷代諸王个護持搭界,但是唻佛教僧團所起到亇表率作用也不可忽視。傳統丄向,上座部佛教寺院既是兒童接受傳統教育亇學堂,又是當地村民社區活動亇中心,基本丄向村當中所有亇會議、公共活動,全是在寺院當中舉行。作為上座部比丘,佢𡍲既是知識亇代表跟道德楷模,又是積累功德亇對象及道德理想亇倡導者,佢𡍲充當廣大在家眾精神導師跟心理醫生个角色。佛教个影響勒上座部教區無所不在,幾乎滲透到每一個人个生活方式、行為模式、價值觀念撘仔人生趣向等方面。

上座部佛教国家一般性來講,每一个男性全有短期出家个傳統,出家作为成年仪式而且次数不限。

看看別樣 编辑