佛教宗派个意思,是指佛教裏向个一種思想或者組織。經過兩千多年个傳播同發展,因為後人對佛教教義理解丄向、解釋丄向个不同,還有佛教本身為著適應新个環境,來教義、教規作出个主動跟被動个調整,佛教思想也不斷發展分化,信奉不同思想的佛教徒也自然形成了不同个派別。


佛教可以有交關分法,此地只討論兩種分法:按地理位置劃分按發展順序劃分


按地理位置劃分 编辑

通常來講,根據地理位置搭教義,可以分成三个大派别:




按發展順序劃分 编辑

原始佛教 编辑

雖然已知文字記載都屬於後來部派佛教所作,據信從佛陀創立佛教開始,到佛滅度後一百年這段時間,佛教思想和組織基本保持佛陀在世時的原始面貌,故也稱原始佛教。從佛陀證道傳教或著從佛滅後開始,到部派佛教形成之前个佛教。箇種佛教个教義跟釋迦牟尼原始个教義差弗大多,畀認為是最初始亇佛教核心教義。來巴利三藏裏向仍舊有一眼記載。

部派佛教 编辑

佛滅度後一百年,因為對戒律態度个弗同,佛教分裂成嚴格遵守戒律个上座部搭主張戒律可以變通个大眾部。箇亇是佛教亇第一趟分裂,也叫根本分裂。根本分裂之後幾百年,上座部跟大眾部各自又分裂形成更加小亇派別,叫枝末分裂。因此箇段時期畀稱作部派佛教時期。部派佛教也叫小乘佛教。因為部派佛教本身也不接受昰然亇稱呼,因此勒佛教界一般稱為部派佛教。現代上座部佛教就來自箇𡍲。

大乘佛教 编辑

大乘佛教大概是從部派佛教當中个大眾部發展出來个,不過也有人認為是從法藏部發展出來个。佢亇教理有比較大亇發展。大乘佛教認同菩薩道,就是講:自家亇教義類似廣度眾生个大舟,而不同於其他所有佛教宗派只滿足於自我解脫,因此稱自家箇一派為「大乘」。日本佛教除脱真言宗還有漢傳佛教全屬於昰類。

大乘佛教裏向亇主要宗派有:華嚴宗、法相宗、天台宗、律宗、日蓮宗、禪宗(曹洞宗、臨濟宗)、黃檗宗、淨土宗。

金剛乘 编辑

也叫做密宗或者密教,是印度佛教後期亇主流。印度笈多王朝時期亇主流。密宗融合勒交關印度教个元素。譬如講護摩(梵文:Homa),通過燒木頭來消除災禍或者惡業。目前來講,密教來日本西藏最興盛,日本密教傳承印度前期、中期密教,有東密真言宗)跟台密天台密教)兩大分支;西藏密教唻,是傳承印度後期亇密教。

西藏佛教亇主要宗派有:格魯派、薩迦派、寧瑪派、噶舉派。

看看別樣 编辑