孔子——是春秋战国人物(生勒前552年|死勒前479年),姓[1],字仲尼依家山东曲阜)人,中国春秋末期个思想家搭仔教育家。伊是由汉代中华文化个主流学说儒家创始人,孔子同儒家思想对古代中国搭周围国家有深远个影響,后世尊称伊为万世师表[2][3][4][5]

孔子像

成就 编辑

春秋》、《论语》等是了解伊本人思想个主要著作。

整理編修古籍 编辑

  • 传说讲,孔子写《春秋》(《孟子·滕文公下》:「孔子作春秋而亂臣賊子懼」)。《春秋》箇本书写个辰光(前722年到前481年)就叫春秋时期
  • 孔子个弟子搭再传弟子拿伊个学说编辑成《论语》,是研究孔子思想个主要文献。
  • 汉朝定型个《礼记》里向也写仔孔子个思想(比方讲《大学》搭《中庸》),貤有记录伊思想个《孔子家语》,传统浪认为是假个,但是最近逐渐畀重视。
  • 南宋个辰光,朱熹拿《论语》搭《礼记》里个《大学》、《中庸》两篇文章同反映亚圣孟子思想个《孟子》合拉一道写字《四书集注》,箇就是四书
  • 四书搭《诗》(诗经)、《书》(尚书)、《礼》(礼记)、《易》(易经)、《春秋》箇五本书一道叫「四书五经」,是儒家学说个核心经典。
  • 讲是,孔子删诗书,定礼乐,赞周易,作春秋。

三千弟子搭七十二位精通六艺个弟子 编辑

 
古代尊师-孔子画像

照《史记》写个,孔子有三千弟子,当中精通六艺个有七十二個人,叫“七十二贤人”。

孔子死脱以后,“七十子之徒散游诸侯,大者为师傅卿相,小者友教士大夫。”箇能介也就勒拉政治浪打破仔贵族垄断个世卿世禄制,为专制君主自由任免布衣官员个官僚体制创造条件。


参照 编辑

  1. 孔子个姓「子」並非「孔子」个「子」。孔子先祖是商朝贵族,而「子」是商代个国姓。古代「姓」和「氏」是两只不同个概念,请参閱该篇文章家世同生平章节及姓氏一文。
  2. 至聖孔子、復聖顏回、亞聖孟子、宗聖曾子,統稱「儒家四聖」。
  3. 韓非韓非子·顯學》:世之顯學,儒、墨也。儒之所至,孔丘也。墨之所至,墨翟也。自孔子之死也,有子張之儒,有子思之儒,有顏氏之儒,有孟氏之儒,有漆雕氏之儒,有仲良氏之儒,有孫氏之儒,有樂正氏之儒。自墨子之死也,有相里氏之墨,有相夫氏之墨,有鄧陵氏之墨。故孔、墨之後,儒分為八,墨離為三,取舍相反、不同,而皆自謂真孔、墨,孔、墨不可復生,將誰使定世之學乎?
  4. 西漢·司馬遷史記·儒林列傳》:自孔子卒後,七十子之徒散游諸侯,大者為師傅卿相,小者友教士大夫,或隱而不見。故子路居衛,子張居陳,澹臺子羽居楚,子夏居西河,子貢終於齊。如田子方、段干木、吳起、禽滑釐之屬,皆受業於子夏之倫,為王者師。是時獨魏文侯好學。后陵遲以至于始皇,天下并爭於戰國,懦術既絀焉,然齊魯之閒,學者獨不廢也。於威、宣之際,孟子、荀卿之列,咸遵夫子之業而潤色之,以學顯於當世。
  5. 東漢·班固漢書·藝文志》:儒家者流,蓋出於司徒之官,助人君順陰陽明教化者也。游文於六經之中,留意於仁義之際,祖述堯舜,憲章文武,宗師仲尼,以重其言,於道最為高。

外部链接 编辑


 
维基共享资源里向寻得着搭该篇文章搭界个多媒体资源: