爱尔兰历史起始拉公元前6600年前后,最后一次冰川期结束后人类开始拉爱尔兰岛定居开始。约前300年当地个人从青铜器时代过渡到铁器时代。可能托此同时随着凯尔特人向爱尔兰个迁徙凯尔特语来到爱尔兰,后来凯尔特语托当地人个语言混合后形成了爱尔兰语

4世纪搭5世纪爱尔兰基督化后拉爱尔兰形成了由修道院、传道士搭王国组成个文化。但随着维京人个入侵迭个文化受到冲击。1169年搭1171年诺曼人占领爱尔兰,英格兰开始拉爱尔兰个文化搭政治中占支配作用。但到1609年为止爱尔兰仍然是由交关多王国组成个,一直到1609年英格兰才完全占领爱尔兰。

1801年之前,爱尔兰由一个由新教徒支配个爱尔兰议会统治,迭个议会拥有交关大个自治权,但新教徒拉爱尔兰属少数人。1801年爱尔兰议会被解散,爱尔兰成为大不列颠搭爱尔兰联合王国个一部分。

拉政治搭武力斗争后,1921年,爱尔兰岛南部个26个郡从英国独立,爱尔兰共和国成立,北部个别样郡依然是联合王国个一部分。北爱尔兰天主教徒搭新教徒之间个争执到今未能解决,从1960年代开始迭个争执恶化为危机,到今朝迭个问题依然是爱尔兰托英国个外交关系搭爱尔兰内部政治个一个悬而未决个问题。

1922年后爱尔兰南部拉此后个几个十年中始终面临着巨大个经济困难,大量居民外移。从1990年代开始,爱尔兰共和国个经济弗断发展。

史前史搭早期历史 编辑

爱尔兰个史前史搭早期历史由于缺乏当地当时个文字记载只有通过考古、对传说搭民间诗歌个研究搭古罗马帝国个记载来研究。

约前10000年时最后一次冰川期结束,由于当时个海面比较低,爱尔兰通过一条地峡托苏格兰相连,而苏格兰也通过一条地峡托欧洲大陆相连。因此人类可以直接从欧洲大陆从陆路上迁徙到爱尔兰。今朝被发现个最早个爱尔兰个居住点是前6600年左右建立个。此后个新石器时代(前3000年—前1200年)拉岛上也留下了痕迹。除石器外考古学家还找到了耕作个遗迹。除此以外迭个时期个文化还遗留下了交关多托天文观察相关个巨大个石遗址。

约前800年人类开始拉爱尔兰寻找等矿物,由此向迭里带来了青铜器。爱尔兰进入青铜器时代,迭个时代遗留下了一些精心加工个金器、青铜装饰搭青铜武器。约前300年凯尔特人奈铁器带到爱尔兰,爱尔兰进入铁器时代。凯尔特人是从前8世纪到前1世纪拉多次迁徙中来到爱尔兰个。约前150年左右凯尔特文化已经拉爱尔兰占支配地位。渠拉奈爱尔兰分为到少五个王国。虽然迭些王国之间弗断争战,但渠拉还是达到了交关高个文明。迭些王国中最有权势个是德鲁伊教僧侣。迭些僧侣集中了教师、医生、诗人、神个代表搭法律搭历史个记载者个作用。

罗马帝国占领英格兰后爱尔兰个贵族有辰光袭击英格兰进行抢劫。罗马人称爱尔兰为希伯尼亚(Hibernia)。托勒密拉100年精确地描写了爱尔兰个地理搭部落。爱尔兰从未是罗马帝国个一部分,但罗马个影响往往超出渠个疆域。塔西陀曾提搭一个爱尔兰部落首领,渠拉大不列颠托罗马将军阿古可拉相遇后回到爱尔兰去夺权。尤维纳尔报道说罗马“军队拉爱尔兰海岸被俘”。假如罗马或渠个同盟者试图入侵过爱尔兰个话,箇么渠拉没留下多少痕迹。爱尔兰托罗马帝国个关系到底怎样今朝弗咾清楚。

传统说圣派翠克是拉432年到达爱尔兰个。渠对爱尔兰个基督化(约450年到500年)结束了凯尔特文化时期。渠保留了爱尔兰特有个部落搭社会结构。奈原有个法律纪录下来。只有当原有个法律托基督教个教义相反个情况下才改变渠拉。传说渠还引入了拉丁字母。爱尔兰个僧侣用拉丁字母保存了部分凯尔特人个口头文学。此后爱尔兰进入有文字书写个历史时期。

中世纪 编辑

维京人搭爱尔兰传道士 编辑

入侵爱尔兰个佔领地搭城市前身]] 随着新个信仰个普及传统个德鲁伊教垮台了。爱尔兰个学者拉修道院中学习拉丁语搭基督教神学,修道院拉爱尔兰邪气繁华。从爱尔兰到英格兰搭欧洲大陆个传道士宣传爱尔兰个学风,从欧洲各地吸引了交关多学者到爱尔兰来。迭些修道院邪气出色,而且渠拉托世隔绝,为奈拉丁语个交关多知识保存下来起了咾大个作用。为书画插图个艺术、金属加工、雕刻拉爱尔兰获得巨大发展。

但政治上个弗统一搭维京人个入侵(从795年开始)结束了迭个时期。维京人来自挪威,拉殖民了奥克尼群岛设得兰群岛后渠拉来到爱尔兰,拉开始个袭击过后渠拉开始拉爱尔兰建立固定个居民点。迭些居民点后来成为爱尔兰最早个城市个起点。侪柏林韦克斯福德沃特福德等城市就是迭样开始个。

最早企图拉爱尔兰建立一个自家个王国个维京人叫脱格斯特Thorgest),渠个王国拉垃今朝个阿尔斯特康诺特米斯三个郡。迭个王国从831年一直维持到845年,845年脱格斯特被米斯国王马拉奇杀了。848年马拉奇战胜了一支维京人个军队。852年,一些维京人拉侪柏林湾建立了一座堡垒,迭是侪柏林个开始(侪柏林个名字来自古爱尔兰语Án Dubh Linn,意思是黑水潭)。弗过希腊搭罗马个学者报道此前拉今朝个侪柏林已经有一座叫Deblana个居民点了。拉迭些居民点中原来个爱尔兰人搭维京人混合。当时交关多爱尔兰个国王个名字是维京人个名字,一些地名也包含维京名字个因素。今朝交关多爱尔兰海岸个城市还反应了维京城市个结构。

但是维京人并没协调渠拉个进攻,而爱尔兰人个防御也是弗一致个。爱尔兰内部也弗断发生权利斗争,迭些内部个派别有辰光托维京人联盟。最后东北个塔拉家族占优势,渠拉也屈服了拉爱尔兰定居个维京人。10世纪末布莱恩·博茹基本统一了爱尔兰,1014年渠还击败了维京人。

维京人个威胁、采纳新个武器技术、城市个建立搭航海贸易个发展给爱尔兰带来了巨大个变化。维京人并未能够拉爱尔兰长辰光立足,但渠拉个文化搭语言拉爱尔兰留下了足迹。

此后150年中爱尔兰虽然依然有内部个斗争,但总地来说比较和平,艺术搭文化得到发展。但内部个矛盾引起搭加速了亨利二世领导个诺曼人个入侵。

盎格鲁-诺曼人 编辑

盎格鲁-诺曼人入侵爱尔兰是爱尔兰内部两个小国王之间因为战争个结果。战败个伊个国王逃到英格兰,后来逃到法国向英王亨利二世求救,让亨利二世入侵爱尔兰。亨利二世写了一封支持渠个信,拿着迭封信迭个小国王跑到威尔士获得了伊搭个诺曼人个支持。诺曼人凭渠拉先进个军事技术(渠拉拥有长弓骑兵链甲)搭爱尔兰人内部个分歧轻而易举地获得了首胜。迭吸引了更多个诺曼人到爱尔兰来。迭时亨利也开始对爱尔兰感兴趣了,因为渠害怕别样诺曼人拉爱尔兰建立一个托渠竞争个对抗王国,因此渠进入爱尔兰来建立渠自家个威信。1155年,教皇艾德里安四世(渠是第一位英国人教皇)授权亨利入侵爱尔兰去惩罚堕落搭贪污。1169年亨利二世个军队获得了决定性个胜利,1171年渠本人率领一支强大个舰队登上爱尔兰。亨利二世是第一个登上爱尔兰个英格兰君主。渠立渠个儿子约翰为爱尔兰大公并奈爱尔兰个土地分给盎格鲁-诺曼个伯爵们。1172年艾德里安四世个继承人亚历山大三世承认亨利拉爱尔兰占领个领域。迭些封地主要拉垃岛个东部,迭些伯爵们拉迭里建立了交关多城堡来保护渠拉个封地。今朝交关多迭些城堡依然存留着。然后渠拉开始向岛个别样地区进发。后来约翰成为英格兰国王后,爱尔兰王国就正式并入英格兰王权下了。

实际上随亨利二世来到爱尔兰个诺曼人个人数并弗多,因为亨利拉别样地区(苏格兰、法国)还有争执。因此迭些占领者弗得弗托当地个爱尔兰人合作。盎格鲁-诺曼人只奈爱尔兰过去个统治者推翻了,但渠拉试图取得当地居民个支持。渠拉加强自家个统治,建立了一个中心制个管理机构,建立了交关多城市。今朝爱尔兰个交关多大教堂是伊个时代开始建造个。

只有拉西北搭西南角个偏远地区还有爱尔兰当地个贵族统治,13世纪末由于岛上个诺曼统治者没得到英格兰个支持,迭些爱尔兰贵族托维京人一道可以削弱诺曼人个统治。迭是第一场全爱尔兰个运动,而且迭个运动还取得了一些军事胜利。随着辰光个变化越来越多个本来是诺曼人个贵族开始使用爱尔兰语言、习俗搭衣饰,从政治搭军事上渠拉也越来越站拉爱尔兰方面了。后来渠拉也依然信奉天主教,没加入宗教改革。 绘制]] 早期英格兰个议会制度拉爱尔兰也受到响应。1297年第一个爱尔兰议会成立。14世纪里拉爱尔兰爆发了多次反对英格兰统治个暴乱。拉百年战争中英格兰奈渠个精力集中拉法国而忽略了渠对爱尔兰个统治。此后个玫瑰战争更削弱了爱尔兰拉英格兰政治中个重要性。一直到侪铎王朝建立后英格兰才有辰光间来顾搭渠拉爱尔兰个利益。1494年亨利七世公布了一条法律下令爱尔兰议会个决定只有拉通过英格兰国王批准后才有效。此时英格兰实际上拉爱尔兰只对东部个一个郡有直接个统治。

近代初期 编辑

殖民搭暴乱 编辑

1542年亨利八世下令爱尔兰直接由英格兰国王管辖,此外岛上个所有教会财产国有化。迭个国有化拉英格兰托天主教会断绝关系、圣公会建立后拉英格兰也执行。但爱尔兰个原住民搭后来移居到爱尔兰个大多数诺尔曼人依然是天主教徒。亨利八世惟恐外国势力如西班牙会拉爱尔兰挑唆反英格兰个叛乱,奈么特别奈爱尔兰从一个公国提升为一个王国,并奈爱尔兰托英格兰关系定位为共主邦联,亦即是爱尔兰个国王搭英格兰个国王是同一人。爱尔兰个议会像英格兰个议会一样分上院搭下院两个院,但大多数辰光里天主教徒进入议会个机会被控制得咾小。

亨利个继承人爱德华六世是第一个大量向爱尔兰殖民个英格兰国王。

从1560年代开始英格兰开始大量拉爱尔兰殖民,同时英格兰对偶尔发生个爱尔兰抵抗发动军事行动。此时个爱尔兰是欧洲最落后个地区之一,拉迭里没先进个武器搭组织结构。虽然如此爱尔兰人个抵抗越来越强大,渠拉使用游击战,当时个英格兰军队对迭种战术没准备,而岛上个山搭森林为迭个战术提供了良好个条件。1568年拉爱尔兰爆发了一场起义,直到1573年英格兰才奈迭次起义镇压下去。1579年爱尔兰再次起义,英格兰拉1583年奈迭次起义也残暴地镇压了。

真正威胁到英格兰个是1595年修·奥内尔组织个起义。奥内尔组织了一支约一万人个爱尔兰军队,迭支军队有弗少步枪,买迭些步枪个钱是西班牙人出个,从苏格兰买个。此外西班牙还派专家帮助爱尔兰人建造要塞。拉奥内尔个军队中有爱尔兰个原住人,也有后来移居个诺尔曼人。由于爱尔兰始终邪气穷,拉此老早就有弗少爱尔兰人拉西班牙个军队中做雇佣兵,渠拉拉伊搭受到训练,获得了实战经验。奥内尔个起义拉奥斯特郡开始,咾快就蔓延到整个岛上。一支从英格兰来到个镇压迭次起义个军队拉一次奇袭中被消灭。1598年8月14号英军再次被重创。

1600年伊丽莎白一世派了一个新个总督,迭位新总督下令拉爱尔兰北部消灭所有个粮食,没收所有个牲畜,渠个目的是奈造反者饿死。1600年10月2号英军向奥斯特个进攻被起义者阻挡。1601年9月21号奥内尔又获得了3500名支援渠个西班牙士兵。但英军还是达到了包围奥斯特个目的。虽然奥内而带着渠个西班牙士兵赶来解围,但渠拉没成功。西班牙人投降。1603年奥内尔签署了一个停火协议。英格兰完全占领爱尔兰,交关多爱尔兰贵族,包括奥内尔拉1607年离开爱尔兰。作为报复英格兰没收了交关多爱尔兰地主个土地。

伊丽莎白一世个继承人詹姆斯一世从1609年开始特别对奥斯特郡进行殖民,使迭个郡变成英格兰拉爱尔兰个桥头堡。迭次殖民运动一直个结果一直到今朝还体乃朝北爱尔兰问题中。17世纪爱尔兰个经济获得发展,使得爱尔兰个人口增长,为了巩固渠个统治,詹姆斯一世拉交关多城市里建立了堡垒搭碉堡。1613年北爱尔兰个城市德里被直接交付伦敦管理,交关多英格兰人移居伊搭,就连城市个名称也改为了伦敦德里

从内战到联合王国 编辑

尽管拉经济上爱尔兰弗断发展,拉政治上天主教个爱尔兰人对英国个情况感到邪气弗安。英王查理一世本人是英国国教圣公会)派个,但渠试图向天主教接近。1632年渠任命托马斯·温特沃斯为爱尔兰总督。温特沃斯对天主教徒也咾容忍。但查理一世托英国个国会之间发生了矛盾,当时国会内个清教徒占支配地位,清教徒提倡完全托天主教决裂。1641年拉国会个压力下查理一世下令处死温特沃斯。爱尔兰个天主教徒担心迭是国会要迫害渠拉个开始。同年11月拉奥斯特天主教徒进行暴动屠杀英国移民,上千人死亡。1642年1月查理下令逮捕多名反对渠个国会议员,由此导致了英国内战个爆发。迭场内战也波及到爱尔兰,一开始爱尔兰个暴动是反对所有英格兰搭苏格兰个新教移民个,但弗久爱尔兰人就成为查理个支持者了。

爱尔兰原住民、诺尔曼移民搭保皇派个英国移民拉1642年成立了基尔肯尼同盟,渠个目的是成立一个天主教个、保皇个爱尔兰。迭个同盟个军队占领了爱尔兰个大部分地区,只有奥斯特搭侪柏林还拉英国议会个手中。1648年移民到爱尔兰个苏格兰人也加入了基尔肯尼同盟,同年拉英国本土国会军战胜。1649年1月查理被处死,英国成立共和国。拉内战中奥利弗·克伦威尔成为了英国最有权个人,1649年8月渠亲自带领一支军队进入造反个爱尔兰。克伦威尔拉迭次战役中使用了邪气残酷个手段。1649年9月11号克伦威尔攻克杜希达,城内所有市民弗是被杀就是被逐,城市被完全摧毁。韦克斯福德遭到同样个命运。1650年克伦威尔由于苏格兰告急离开爱尔兰,渠留下个军队拉1652年彻底镇压了当地个暴动。

拉迭场内战中爱尔兰大部分地区被摧毁,交关多被俘个造反者被送到加勒比海地区充当奴隶,大多数爱尔兰地主个土地被没收。由于英国共和国无法向渠的士兵发饷金,渠就奈爱尔兰个土地分给迭些士兵,上万英国士兵迭样移居到爱尔兰,渠拉主要居住拉奥斯特附近,大多数迭些人是清教徒。克伦威尔下令爱尔兰人只许拉香农河以西定居。

1660年斯图亚特王朝复辟。查理二世虽然同情天主教,但渠下达了对爱尔兰个经济弗利个命令。爱尔兰只许向英国出售羊毛,迭对爱尔兰经济个打击邪气大。此外爱尔兰弗许托英国个殖民地直接进行贸易。1685年詹姆斯二世继位,詹姆斯二世宣布皈依天主教,迭导致了国王托国会之间邪气大个矛盾。拉1688年个“光荣革命”中詹姆斯二世被推翻,渠个新教女婿威廉三世上台,詹姆斯逃亡法国。渠从伊搭逃到爱尔兰,希望通过当地个天主教徒个支持重获英国王冠。威廉三世决定对詹姆斯采取军事行动。1690年拉波尼战役中渠战胜詹姆斯。詹姆斯逃返法国。爱尔兰个天主教徒为此丧失了交关多权利。此时爱尔兰四分之三个土地拉英国人手中。

1750年拉爱尔兰再次爆发了一次大个起义,爱尔兰共和兄弟会联合爱尔兰人社会等组织成立。1797年弗准参加天主教神事个爱尔兰农民起义。

联合爱尔兰人社会个发起人沃尔夫·托恩说服拿破仑拉爱尔兰对英国开战。拿破仑遣送了一支2000人个部队到爱尔兰南岸,但渠个军队搭爱尔兰个农民侪咾快就被镇压了。农民起义个首领被捕搭处决,别样参与个人也被捕。

18世纪末对爱尔兰个议会权利搭进入议会个条件个限制大部分被取消了,但1801年爱尔兰个自主权也整个地被取消了。

19世纪后个爱尔兰 编辑

大饥荒搭自主联盟 编辑

1800年爱尔兰议会通过了托英国统一个法律,爱尔兰王国搭大不列颠王国统一。爱尔兰由伦敦个英国议会统治。

1846年到1849年个马铃薯产量咾低造成了一场大饥荒,交关多人饿死,更多个人背井离乡。爱尔兰个人口从850万减少到600万。英国政府袖手旁观。因此从19世纪下半叶开始爱尔兰个独立运动又抬头了。帕特里克·皮尔斯麦克尔·考林斯、罗杰·凯塞门搭伊蒙·德·瓦勒拉等是渠个领导人。最早个抗议是丹尼尔·奥康尼尔组织个,渠是数世纪后第一位被选入英国国会个天主教徒(1828年)。1848年英国政府弗得弗再次动用军队搭炮兵来镇压暴动者。此外拉爱尔兰还成立了交关多要求独立个政治组织,其中包括自主联盟。迭个1870年成立个组织有辰光甚到拉英国议会中拥有60个议员。

1914年5月英国下院通过了“自主法律”。爱尔兰应该获得一个自家个宪法搭自主权。但第一次世界大战个爆发阻止了迭个法律个生效。

独立 编辑

1916年复活节个起义失败后爱尔兰爆发了一个为期数年个游击战。新芬党本身拉起义中并没起多大作用,但此时成为独立运动个集中点。拉1918年个下院选举中新芬党获得了爱尔兰选票个80%,迭些议员组织了1801年以来爱尔兰个第一次议会。伊蒙·德·瓦勒拉被选为爱尔兰共和国总统,一个独立个政府搭管理组织开始被建立。英国政府立即宣布迭个议会是非法个。从1919年到1921年个爱尔兰独立战争以英爱和平条约结束。32个爱尔兰个郡中26个宣布从英国独立。迭些独立个郡成立爱尔兰自由国。爱尔兰北部个六个郡组成北爱尔兰留拉英国。英国改名为大不列颠搭北爱尔兰联合王国。

内战 编辑

麦克尔·考林斯签署个英爱和平条约承认爱尔兰个分裂,但议会中个小部分人搭共和国总统伊蒙·德·瓦勒拉弗承认迭个条约。议会、新芬党内部搭爱尔兰共和军内部对迭个条约个见解分歧侪存在。德·瓦勒拉辞总统职。拉此后个爱尔兰内战中渠领导“共和军”托新个由新芬党组织个政府个爱尔兰正规军。1923年共和军投降,内战结束。1926年德·瓦勒拉退出新芬党成立了一个新个政党爱尔兰共和党。1932年爱尔兰共和党拉大选中获胜,德·瓦勒拉成为爱尔兰首相。

爱尔兰共和国 编辑

1937年通过公民公投爱尔兰获得了一个新个宪法,改名为爱尔兰共和国。拉第二次世界大战中爱尔兰保持中立。1948年爱尔兰退出英联邦,此时个爱尔兰经济上交关落后。1973年爱尔兰加入欧洲共同体。依靠欧洲共同体个结构资助搭爱尔兰本身个改革爱尔兰个经济开始发展。

1985年英国搭爱尔兰就北爱尔兰问题达成协议,爱尔兰拉迭个问题上有发言权。1994年近爱尔兰共和军个新芬党宣布单方面停火,为和平谈判制造了前提。

1997年爱尔兰总统玛丽·罗宾逊成为联合国人权委员会主席。

1998年4月10号爱尔兰政府、英国政府搭北爱尔兰个党派签署了条约,爱尔兰放弃渠个拉宪法中规定个对北爱尔兰个主权要求。拉此后个全民公投中94%个选民同意删除宪法中个迭一条。

2002年爱尔兰引入欧元为货币。从2004年1月1号到6月31号爱尔兰总理伯蒂·埃亨出任欧洲联盟议会主席。拉渠个领导下欧盟完成了渠个就欧洲宪法个磋商,并加入了10个新个成员国,达到25个。

2007年5月24号,举行议会选举。[1]爱尔兰共和党赢得166个议席中个78席,爱尔兰统一党获51席,爱尔兰工党获20席,爱尔兰绿党获6席,爱尔兰进步民主党获两席。[2]6月14号,议会选举埃亨继续担任总理,政府由共和党、绿党搭进步民主党联合组成。[3]

参考文献 编辑