南京市

中国江苏省个省会
(从南京转戳到箇里)

南京,简称「宁」,别称「金陵」、「石城」,勒到长江下游沿岸,乃歇是江苏省个省会。南京是“六朝古都”,有交关丰富个历史遗存搭仔自然景观。

南京

历史 编辑

六朝古都 编辑

三国辰光孙权定都来勒此地,名曰“建业”,到了西晋末年,北方有五胡乱华,大量门阀逃跑来到南方,拿南京当做首都,先后建立了六个联系个政权。南京迭个辰光邪气发达,城市人口有好几十万。六朝存在个辰光奠定了南京后头文化个底蕴。从此之后,南京也被人家称为六朝古都。

南朝后期佛教邪气发达,号称“南朝四百八十寺”,南梁侯景之乱一把火侪烧脱了。隋朝辰光踏平健康,改名“蒋州”。

隋唐宋 编辑

箇辰光南京发展比较缓慢,成为诗人怀古个所在,著名个李白杜甫杜牧侪以南京为题材,写过著名诗篇。

南京后来个发达搭五代十国关系交关大。南唐建立之后,又选南京做了伊拉个首都,从此南京以秦淮河城南地区为核心发展,成为明朝南京城个基础。到宋朝辰光,南京成为中等规模个城市,虽然地位搭后起个杭州还有苏州绍兴弗好相比,但依然具有重要地位。江南东路个首府就摆勒南京。后头个赵构来勒往南逃跑辰光,也曾经拿南京当过行在。

帝国京城 编辑

蒙古人统治后期,南京被淮西朱元璋占领,朱元璋来勒争夺统治权个斗争当中获胜,南京也成为帝国个首都。朱元璋为了标榜伊自家个正统性,来勒南京大兴土木,先后修造了南京明城墙南京故宫,朝天宫瞻园等景观。北京个紫禁城,就是拿南京故宫当做模板个。伊死脱之后,就葬到紫金山高头个明孝陵.明帝国来勒南京修造交关建筑物,虽然后头拿首都迁移到北京,但南京作为留都,还是拥有老高个地位,六部侪复制过来,国子监也保持原样。让南京个秦淮河成为才子佳人荟萃个场化。到明朝中后期,南京进一步发达,邪气多个才子佳人侪来勒此地流连忘返,著名个柳如是董小宛李香君等,侪留下千古传诵个爱情故事。

东南重镇 编辑

到了清朝辰光,南京成为帝国统治江南个重镇。也是两江总督江宁将军个驻地。老早明故宫个区域被划分成满城,来勒现今长江路区域修造江宁织造署。南京保持了伊东南第一大城市个地位。清朝皇帝拿此地专门设置一些官职,比如江宁布政使江宁将军等,让南京主要负责管辖江淮地区个各项事务。搭吴越地区各江苏巡抚等分开来,南京具有特殊个地位。来勒迭个辰光,南京也保持江南文化中心个地位,邪气多个退休官员搭文人,侪选择南京作为自家个养老基地。比方讲:袁枚就来勒南京修造随园养老。一些文人也来到南京,吴敬梓就是来勒南京写出儒林外史个。迭部小说也对南京个辰光个市井生活有充分描写。1842年,来勒南京签署个南京条约,让帝国进入近代史阶段。 到1850年代,南京被广西发端个太平天国占据,城市经历浩劫,一直到1864年才由湘军收复。之后南京开始缓慢近代化。

国民政府首都 编辑

1911年年底,帝国爆发辛亥革命,南京被革命派选了当做首都。1912年元旦,孙中山来勒南京老早个两江总督衙门宣誓就职,成为中华民国第一任大总统。临时政府来勒南京运作三个多月头,颁布了交关新式法令。奥1912年6月,北洋派正式拿首都搬回北京哉。南京由黄兴担任留守,弗过黄兴没有军队,没过多少辰光辞职回湖南,南京来勒二次革命当中被北洋占领,一直到1926年国民党发动北伐战争之后,蒋介石准备搭汪精卫对立,才重新选择南京作为伊自家政权个首都。从此开始南京所谓个黄金十年.

为了标榜自家个正统性,淡化革命夺权个色彩,蒋介石对南京个规划相当重视,请来顶级设计师规划城市,新开马路,种植梧桐树。又修造了交关带有传统风格个建筑物。

南京是中国个主要旅游城市之一。也是中国个重要文化教育中心。人称「六朝古都」,「六朝」是孙吴刘宋南陈南唐、中华民国。

地理条件 编辑

南京自古虎踞龙蟠,是王气之地,山河交关险固。因为居勒勒长江口浪,箇咾拨叫作「龙头」。要是定都南京,北可据长江天险,控制中原腹地,交关接近上海,乃歇江浙人才济济,文化发达;也交关接近鱼米之乡湖广,俊彦辈出。

 
玄武湖紫金山

南京属于典型个江南丘陵地貌。来勒城区周围就有交关小山。市区当中,丘陵个面积有4255.07平方千米、江河个面积有752.06平方千米。平原来勒南京所占个比例小于百分之四十,来勒江南地区算比较低个。长江从西南方向流入南京,来勒燕子矶掉转方向,向东南流到镇江。南京有名个秦淮河从南面长江。[1]

南京个老城地理位置邪气灵光,除脱西面,其他三面侪被钟山环绕。钟山是东西走向,也是宁镇山脉个西段,从东往西有栖霞山南象山幕府山。钟山个核心是太平门往东个紫金山。钟山南支有汤山方山牛首山[1]:35-45

文化特点 编辑

南京文化是下江文化个核心,有明显个南北交融特点,建筑高头受到徽派搭苏派个影响,园林是典型个江南风格。饮食高头则有自家个淮扬特色。南京个底层文化是江南文化,弗过历朝历代个定都带过来交关外来文化特色。有些文化又通过南京影响到其他地方。比方讲北京烤鸭,就是从明朝辰光南京人北迁带过去个。

气候特色 编辑

四时分明,降雨充沛,偎依长江,水源充足。夏冬长,春秋短,是南京气候明显特征。

交通 编辑

  • 南京公交

参考 编辑

  1. 1.0 1.1 《南京简志》. 

外部链接 编辑

 
维基共享资源里向寻得着搭该篇文章搭界个多媒体资源: