法国历史从公元前1000年,凯尔特人拉法国定居开始。公元前1世纪,罗马个高卢人总督恺撒占领了全部高卢,从此受罗马统治达500年之久。公元500年左右,撒利族法兰克个国王克洛维拉兰斯受洗,皈依基督教,从而使法兰克个王权同天主教会形成联盟。迭一事件影响深远,法国直到1905年才实现政教分离。克洛维合并了法兰克个撒利族搭里普利安族两个部落,拉高卢日耳曼尼亚征服了广袤个土地,建立了法兰克王国,开启了墨洛温王朝。渠个后代使法兰克王国个领土进一步扩大。公元751年,墨洛温王朝被加洛林王朝取代,但迭并未影响到法兰克王国扩张个步伐,尤其是查理曼,渠征服了德意志个北部(萨克森)、奥地利、以搭意大利。公元843年,加洛林帝国被查理曼个三个孙子瓜分,通过《凡尔登条约》,秃头查理获得了西法兰克王国。公元987年,拉格·卡佩成为西法兰克国王,建立了第三个法兰克王朝——卡佩王朝腓力二世搭渠个以后个国王为法兰西王国个领土统一提供了新个动力,从购买多菲内(1349年),到兼并阿尔萨斯(1648—1681年),奈法兰西王国个东部边界从罗讷河推到阿尔卑斯山,从索恩河推到莱茵河。

“法兰西”迭一名词直到1190年左右才开始被正式使用,当时,腓力二世个司法官员开始使用“rex Franciæ(拉丁语:法兰西国王)”来指代伊拉个国君,而弗再是“rex Francorum(拉丁语:法兰克国王)”迭一称谓。实际上,“法兰西”迭个叫法早已流行开来,基本上指个就是迭片领土,从创作拉一个世纪之前个《罗兰之歌》中便可找到迭个词汇。从1205年6月起,契据中使用“regnum Franciæ(拉丁语:法兰西王国)”表示迭片领土。

最早是古罗马人拉高卢实现了统一个管理,伊拉使用个是拉丁语,迭种语言后来成为教会用语。公元813年,由查理曼召集个图尔主教会议规定,以后讲道必须使用通俗语言,弗再使用拉丁语。公元987年,卡佩王朝建立,巴黎随之成为首都,同时也成为一座著名个大学城。从1494年到1559年,爆发了一系列个意大利战争,拉托意大利文艺复兴接触后,法国文化开始发生巨变。渠丰富了关拉宗教改革个讨论,而且并没像意大利那样随后被搭渠个严厉个反宗教改革运动所扼杀。渠发展出一种浸透着笛卡尔主义古典主义,从十七世纪起,法国文化破茧而出。就是拉迭一时期,拉法兰西学术院个主导下,现代法语成型了。十八世纪是思想启蒙个世纪,渠个标志是法国哲学家拉欧洲个首都搭宫廷中宣传理性,渠结束拉法国大革命

十九世纪后半叶,时值工业革命,由于统一行政框架()个采纳、铁路个快速发展、以搭茹费理内阁期间免费义务学校个建立,法国拉国家层面上实现了同化。法国个科研搭工业水平享有盛誉,突出体乃朝交通(汽车搭航空)、化学、医疗搭军工领域。

经济增长反映拉人口个城市化、雇佣劳动个发展搭生活水平个改善。第二次世界大战之后,出现了社会保险并得到普及,工会运动形成规模。二十世纪30年代个大萧条、二战时期个纳粹占领以搭战后重建,促使法国开始制定经济政策(国家规划委员会),随之而来个是欧洲大型集团、乃到世界大型集团个形成。当代经济个特点是劳动力向第三产业个转移搭新兴经济体个激烈竞争。

国家机构搭渠个职能是逐步建立搭实现个:百年战争之后,设立了常备军队搭税收制度;黎塞留拉各省设置了总督个职务;大革命时期,统一了法律(《民法典》)搭司法体系。1789年6月17号,拉法国人民个支持下,通过《网球场宣言》建立了第一个政治团体,现代法国就此诞生。过早形成个现代国家体制,造就了一个拥有极大特权个政府,以搭一个把持政府、令人羡慕个公务员阶层,托之相对,自然也就出现了对现存体制弗满个人。面对欧洲一体化,法国政府弗得弗对渠个自身重新进行定位,再次展示渠个使命搭实力。

从起源到罗马帝国晚期个高卢 编辑

从早期人类群落到凯尔特人出现 编辑

旧石器时代居民 编辑

上卢瓦尔省希亚克发现个双面砍砸器显示,拉200万年前,法国就有人类居住,迭咾可能是法国最早个人类遗迹。弗过,迭些石制工具个制作年代、甚到人类特征,侪存在咾大个异议。

约公元前四十万年,尼安德特人拉欧洲地区出现[1],拉大约三万年前灭绝,渠个灭绝个原因可能是被智人拉一段冰期中击败。智人拉大约四万三千年前到达欧洲。[2] 拉斯科搭加拉(Gargas)个洞穴壁画以搭卡纳克巨石林是当地史前活动个有力证明。

新石器时代 编辑

拉公元前600年,来自福希亚个爱奥尼亚人拉地中海沿岸建立了马萨利亚(colony of Massalia)(现法国马赛)个殖民地,建立了法国最早个城市。[3][4] 同时,一些凯尔特部落渗透到了现法国个东部地区(上日耳曼尼亚),迭种占领扩散到法国个别样地区个辰光仅仅拉公元前5世纪到公元前3世纪之间。[5]

凯尔特人时期个高卢 编辑

凯尔特人 编辑

前450年到前400年,艺术品风格重新发生巨大变迁,迭可能意味着政治方面也发生变化。拉伊个辰光,出现La Tène文化。按照传统个观点,高卢个时代从此正式开始,但是考古遗址发生变化个理由乃朝还拉争论中。

按照第一个观点,拉地中海文明个影响下,社会发生逐渐个变化,外来民族逐渐扩散。按照第二个观点,凯尔特侵略原住民个领土,迭些原住民从前史一直到凯尔特人个来临前,变化咾小。

我伲无法完全理解迭些社会变迁个事实,只能提出一些假设。乃朝大部分个专家推出折中观点:既发生漫长个文化扩散过程,也发生凯尔特个入侵。

古高卢地区 编辑

主文章:高卢

高卢复盖着现代法国个大部分地区、比利时德国意大利北部,被咾多凯尔特人贝尔盖人部落占据,迭些被古罗马人称作高卢人个民族居住拉塞纳河加龙河之间,使用粗糙个高卢语。根据尤利乌斯·凯撒个说法,拉加仑河下游,高卢人使用阿基坦语,为前印欧语系个一种语言,是基于巴斯克语搭洛泰西亚北部个比利时语。拉阿基坦高卢人建立图卢兹之时,凯尔特人建立了巴黎波尔多等城市。

拉罗马人定居之前,希腊个航海者定居拉乃朝被叫做普罗旺斯个地区。菲西人建立了像马赛尼斯迭种重要个城市,而菲西人拉迭些城市个定居奈伊拉卷入了托凯尔特人搭利古里亚人(Ligurians)个冲突中。一些伟大个菲西人航海家,例如皮西亚斯(Pytheas),就出生拉马赛。就凯尔特人自身而言,伊拉经常托阿基坦高卢人(Aquitanians)搭德国人发生冲突,一次由布伦努斯(Brennus)领导个入侵罗马个高卢战争拉公元前393年(或公元前388年)进行,而阿利亚之战咾快拉迭次战役之后进行。

然而,高卢人个部落社会并没为了想要征服伊拉个罗马帝国而改变个够快。高卢部落联盟紧接着拉森提努姆之战(battle of Sentinum)以搭忒拉蒙之战等等个数次战役中打败了罗马人,迭些战役持续了整个前三世纪。 拉公元前3世纪早期,贝尔格族(Belgae) 征服了拉高卢北部个索姆河个周边地区,拉一场拉昂克尔河畔里布蒙阿龙德河畔古尔奈两地之间个一场为了反对阿莫里凯人(Armoricani)(当时布列塔尼个占据者)个战争中,迭个地方同样是找到圣殿之处。

迦太基指挥官汉尼拔·巴卡罗马作战时,伊拉坎尼招募了几支为渠效力个高卢人雇佣军。迭次高卢个参与使得普罗旺斯拉西元前122年并入了罗马共和国。之后,高卢总督尤里乌斯·凯撒征服了高卢个全部领土。尽管高卢个反对派被维辛格托里克斯(vercingetorix)所领导,但高卢人还是拉罗马个猛攻下屈服了。高卢人拉西元前25年被罗马人拉阿莱西亚之战中打败。罗马人拉高卢建立了里昂纳博讷等城市个前身,并且允许拉卢基乌斯·普兰库斯搭西塞罗之间通信,迭就使得格勒诺布尔形式上存在。[6]

高卢独立时代 编辑

公元前2世纪,希腊文拉丁文之中关拉高卢族搭高卢国个记载越来越多,揭开高卢族部分个神秘面纱。高卢(拉丁语Galli)一词最早出乃朝罗马政治家Caton个笔下(公元前168年),渠指个是从法国入侵意大利北部个高卢族人。

拉公元前二世纪末,拉希腊殖民地马赛个影响下,且因高卢族搭地中海个贸易交流,高卢族个一些部落开始希腊化,也开始运用希腊字写高卢语,但是由于宗教个忌讳,高卢族没把渠个丰富个口传历史写成文字,限定文字个运用范围为商业搭贸易。因此,拉高卢语消失之后,迭些传统随着被淡忘。

高卢被划分成几个部落,那些部落之间个领土界限显然被划定得邪气清楚。迭些界限搭未来个罗马“城市”(Civis)个界限相吻合,亦搭现代法国个相吻合。

拉丁文化末期个高卢拉语言、文化等方面显示出稳定个状态。但是,按照罗马个历史学家,拉社会政治方面,高卢个君主制度搭贵族制度逐渐消失,取而代之个是选定个法官(高卢语vergobretos)。

罗马人征服高卢之前一个世纪是高卢文明个鼎盛时代,经济繁荣,文化发达,弗像罗马作家搭西方19世纪历史学家描述得如此野蛮落后。拉伊个时代出现规模邪气大个城堡(oppidia),也开始运用钱币:高卢人文明个水平弗低于前2世纪个罗马。

高卢人对罗马文化个贡献邪气众多。拉军法搭技术方面,罗马人弗仅采用高卢人个交关多发明,也借用高卢语个词汇,例如:木桶、剑(gladius)、锁子甲、肥皂、马车(carrus)等。

罗马统治下个高卢 编辑

罗马治下个高卢被划分成了数个弗同个行省。为了防止高卢变成罗马统治个威胁,罗马人取代了当地人作为居民个身份。 因此, 交关多凯尔特人被逐出了阿基坦尼亚,也或是被奴役后逐出高卢。罗马统治下个高卢经历了强劲个文化演变, 其中最明显个一点是奈高卢语转化为通俗拉丁语。 拉迭个文化过渡时期,高卢语搭拉丁语个相似处是有待争论个。高卢拉罗马数世纪个控制下得以存续,但是凯尔特文化被高卢罗马文化取代。

随着辰光个推移,高卢人托罗马帝国更好个结合了。例如将军马库斯·安东尼厄斯·普里默斯搭阿古利可拉侪拉高卢出生,但伊拉后来侪成为了皇帝克劳狄一世卡拉卡拉。皇帝安东尼·庇护也同样出自高卢家庭。瓦勒良被波斯人俘虏十年后,波斯图穆斯建立了一个短命个高卢帝国,而迭个帝国除了渠原来个疆域之外,还包括了伊比利亚半岛搭大不列颠岛。一些日耳曼人部落,例如法兰克人阿勒曼尼人,就是拉迭个辰光进入高卢个。迭个高卢帝国被罗马皇帝奥勒良拉274年卡塔洛尼平原战役个胜利终结了。 一支凯尔特移民拉四世纪拉阿莫里凯被发现,伊拉来自不列颠,由一位堪称传奇个国王科南·梅若多克率领。伊拉说着现已消失个古不列颠语言,迭种语言已演变为乃朝个布列塔尼语康瓦尔语以搭威尔士语

拉418年时,阿基坦行省被割让畀了哥特人作为伊拉对抗汪达尔人个交换。而哥特人拉410年时再度洗劫罗马,并拉图卢兹建立了首都。


罗马帝国艰难地抵抗了所有蛮族个侵略,并且埃提乌斯使迭些部落自相残杀,试图保持些许罗马拉迭些地区个控制。渠首先让匈人勃艮第人争斗,使得迭些雇佣兵摧毁了沃尔姆斯,杀死了勃艮第王巩特尔,让勃艮第人撤退到了更远个西部。拉443年时,埃提乌斯使迭些勃艮第人拉卢格杜努姆个附近重新定居。由阿提拉领导个匈奴人,拉埃提乌斯利用西哥特人来对付伊拉之后,成为了更大个威胁。拉451年时,迭种冲突拉沙隆战役时达到了最高点,拉迭场战役里阿提拉被罗马人托哥特人个联军击败。

此时个罗马帝国已经到了危机个边缘。阿基坦尼亚可以被确定落入西哥特人手中,而迭些西哥特人奈咾快征服所有高卢南部个所有可控制区域,以搭绝大部分利比里亚半岛。勃艮第人宣布建立了伊拉自家个王国,并且北部高卢已被法兰克人占领。除了日耳曼人以外,巴斯克人从比利牛斯山进入了进入加斯科涅,并且布列塔尼人建立了三个王国:杜姆诺尼亚、科瓦努纳搭布罗。[7]

法兰克王国(486-987) 编辑

Template:主条目


拉486年,克洛维一世(466年- 511年11月27号),萨利族法兰克人个领导者,拉苏瓦松击败了格里乌斯并拉后来联合了几乎所有北部搭中部高卢,奈伊拉置拉渠个控制之下。之后,克洛维记录了一连串对别样日耳曼部落战争个胜利,诸如拉曲尔皮希(Tolbiac)个托阿勒曼尼人个战争。拉496年,作为异教徒个克洛维皈依了天主教。迭使得渠获得了更大个正统性搭权力。向天主教会臣服个过程中,渠被允许获得牧师个支持以反对拉曲尔皮希个阿里乌斯派信徒。507年,伊拉武伊勒战役中击败了阿拉里克二世,并奈原属西哥特王国个阿基坦等地区完全攻占,奈伊拉纳入法兰克王国个版图中。[8]

高卢人返回了托莱多 (即乃朝个西班牙)。克洛维奈巴黎定为首都,建立了墨洛温王朝,但是渠个王国并没拉渠去世后继续存在。按照法兰克个遗产继承习俗,渠个儿子们分割了迭片土地,于是,四个王国建立了:苏瓦松国(后成为纽斯特里亚国)、巴黎国、奥尔良国(后成为勃艮第国)搭梅斯国(后成为奥斯特拉西亚国)。随着辰光个推移,法兰克诸国拉数量搭边界变化得邪气频繁。同样拉迭段辰光,最初作为国王们个顾问个法兰克王国个宫相,逐渐变为拉迭片法兰克土地上最有权力个人,而墨洛温王朝个国王们便成为了有名无实个傀儡。[8]

此时,穆斯林已经北上征服了伊比利亚半岛并已经威胁到了法兰克王国。公爵“伟大个”奥都拉图卢兹击退了一次重要个入侵军队,但渠没能成功击退一支拉732年入侵个奇袭队。迭时个法国宫相查理·马特,拉图尔一役打败了迭支军队(迭场战役拉图尔托普瓦捷两地之间展开),迭使伊拉法兰克王国内部获得了巨大个威望托尊重。拉751年,矮子丕平(查理·马特个儿子)篡位,成为法兰克人个国王,并建立了加洛林王朝。而矮子丕平个儿子查理曼个加冕礼,标志着加洛林王朝个王权达到了巅峰。拉771年,拉一段深远个分割之后,查理曼重新联合了法兰克人个聚居区域,并随后拉774年征服了德西迪里厄斯(今意大利北部)个伦巴第人,拉778年奈巴伐利亚纳入王国个版图之中,拉796年打败了多瑙河流域个阿瓦尔人,拉801年奈王国个边界推进到穆斯林控制个西班牙,最远推进到了南方个巴塞罗那。804年,拉一次漫长个战役后征服了下萨克森州


为了表彰渠个成功,以搭表达教会个政治支持,教宗利奥三世拉800年奈查理曼加冕为「罗马人个皇帝」。虽然查理曼个儿子虔诚者路易(在位814-840)保持了帝国个完整,然而法兰克帝国却没拉路易去世时留存。渠个两个儿子,秃头查理日耳曼人路易决定向彼此效忠以反对伊拉个兄长洛泰尔一世拉斯特拉斯堡个誓言中,因此帝国被路易个三个儿子拉843年根据凡尔登条约分割成三份。拉最后一次个简短统一后(884-887),帝国个头衔弗再被西法兰克王国法兰西王国个前身)掌控。而东法兰克王国后头由亨利一世统治,开创了奥托王朝[9]

加洛林王朝时期,王国被维京人侵略。拉迭次侵略中,巴黎伯爵奥托搭渠个哥哥罗伯特一世声名大振并成为了国王。新兴个罗伯特王朝即为卡佩王朝个前身。由于罗若个领导,一些维京人被授畀了诺曼底个土地并定居拉迭片土地上,一开始只是伯爵,之后被查理三世提为公爵,就是为了从别样侵略者手中保卫迭片土地。迭些混合了法兰克人搭高卢罗马人个新兴维京贵族,被称为诺曼人[10]

法兰西王国个建立 编辑

主文章:中世纪个法国

法兰克王国个复灭 编辑

教宗李奥三世拉800年加冕查理曼为罗马人个皇帝以表扬渠个功绩搭对罗马教廷个拥护。但渠个儿子路易一世死后,路易个三位儿子拉凡尔登条约里奈查理曼个领土三分为东中西三部。加洛林王朝虽然拉884年到887年间曾短暂统一,但罗马皇帝封号自此弗再拉西部通行,而西部亦渐渐演变为法兰西王国。

拉查理曼统治后期,维京人沿渠个王国北方搭西部边境推进。自查理曼拉814年死后,渠个继任人未能团结去遏止维京人入侵。维京人搭伊拉个长船纵横罗亚尔河~搭别样内陆河流,到处攻掠:843年伊拉杀死南特市个主教,数年后又焚烧图尔城个圣马丁教堂(L'église Saint- Martin),845年更掳掠巴黎

现时法国领土大致托国王糊涂查理统治时相同。渠被逼奈塞纳河下游两岸大片土地割托维京人,形成诺曼底公国。最后拉断断续续个权力争夺中,加洛林王朝亦步上前朝复灭个后尘:法兰西公爵搭巴黎伯爵雨格·卡佩拉987年建立卡佩王朝。渠与其旁支瓦卢瓦王朝波旁王朝奈统治法国超过800年之久。

强势诸侯 编辑

拉中世纪时期,法国是一个权力分散个国家。国王个宗教权是大于行政权个。十一世纪个法国,以国王为代价,诸侯达到了权力个顶峰。像诺曼底佛兰德斯朗格多克迭样个省托王国相比,享有地方自治权,只弗过托法兰西王国名称弗同。继罗伯特王朝后,卡佩王朝,也就是那些成功代替了加洛林王朝个强大个诸侯登上了王位。[11]

当卡佩王朝个国王们奈伊拉个封邑并入法兰西王国个头衔中时,国王们除了高贵个头衔之外一无所有。拉某种程度上,卡佩王朝使国王托诸侯得到了双重个地位;作为国王伊拉举行了加冕礼,并且作为巴黎伯爵伊拉保留了自家个封地,其中最著名个是法兰西岛大区[11]

事实上卡佩家族保留了诸侯托国王两者个土地,并奈迭些土地赋畀了复杂个意义。伊拉被卷入了国王托诸侯个权力斗争中,但作为国王,伊拉同时拉法国天主教拥有神权。卡佩王朝个国王更多个奈别样诸侯以敌人(或盟友)对待而弗是向对待封臣那样:伊拉个王室头衔拉被认可之前经常被无视。卡佩家族个权威已经弱到了拉一些偏远地区土匪成为了有影响个势力。[11]

有些国王个诸侯已经发展到了足够强大个地步,因此迭些诸侯中个部分人成为了西欧最强大个统治者。诺曼人,金雀花,卢西昂,欧特维尔以搭图卢兹家族,成功地为自家开拓了法兰西之外个地区。拉法国历史中最重要个是征服者威廉个诺曼征服,记录拉贝叶挂毯中弗朽个黑斯廷斯战役,通过诺曼底奈英法连接拉了一道。虽然诺曼人作为英格兰国王个同时也是法王个封臣,但伊拉个政治中心地区依旧拉法国。[12]

作为战争个重要组成部分,法国依旧被卷入了十字军东征,并且法国骑士建立并统治了十字军王国。例如,迭些贵族拉中东个历史遗物—谢芙拉叶城堡—迭座城堡由个黎波里伯爵、图卢兹伯爵扩建。

君主政体个崛起 编辑

拉接下来个几个世纪里,君主政体克服了强大个男爵们,并且拉十六世纪个法国建立了绝对个君主制。交关多因素促成了法国君主政体个崛起。拉格·卡佩建立个王朝延续到了1328年,并且长子继承制个法律使有秩序个继承得到安全保障。渠个次,卡佩家族个继承者被认为是辉煌且古老个王室,因此,伊拉比伊拉政治、经济上出众个对手要优越个多。第三,卡佩已经获得了教会个支持,且教会期望一个拉法国个强有力个中央政府。迭种托教会个联盟,是卡佩最强大,最持久个遗产。第一次十字军东征几乎全部由法国诸侯组成。随着辰光个推移,王权拉征服,占领,封建政治斗争中扩大了。[13]

987年拉兰斯个集会中个选举使拉格·卡佩开始了法兰西王国个历史。卡佩从法兰克公爵仓促地成为了法兰克之王(Rex Francorum)。而拉格拉巴黎盆地个土地有了小幅个扩张。渠那无关紧要个政治地位托选举渠个强势个男爵们相衡。国王个交关多诸侯(咾长辰光包括英国国王)统治着比国王大得多个土地。[13] 根据记载,渠被高卢人布列塔尼人丹麦人阿基坦人哥特人西班牙人加斯科涅人承认为国王。[14]

巴塞罗那伯爵博雷利二世拉对抗穆斯林个入侵中寻求过拉格个帮助,但即使拉格打算要帮助渠,拉格拉托下洛林公爵查尔斯战争中也难以抽身。之后,别样西班牙个公国也陷落了,西班牙个边界变得更加独立了。[14]拉格·卡佩--为第一个卡佩王朝个国王--并弗是一个广为人知个人物,渠最大个成就是作为国王存活下去,并打败了加洛林王朝个宣称者,迭使得渠可以建立之后会成为欧洲最富有权势个王族之一。[14]


拉格个儿子「虔诚者罗贝尔」在于格去世之前被加冕为法兰克人国王。拉格·卡佩决定迭样做是为了让王位个传承得到保障。罗贝尔二世,作为法兰克人个国王,拉边界见到了皇帝亨利二世。伊拉同意结束二者个领土争端,开启了卡佩王朝托奥托王朝关系个新阶段。虽然国王权力咾小,罗贝尔二世个影响依旧交关大。渠个被保留下来个宪章意味着渠就像渠父亲做个那样,咾大程度上通过依赖教会来统治法兰西。虽然渠跟渠个情妇住拉一道—勃艮第个贝莎—并因此被逐出教会,但对于修道士来说,渠是一个虔诚个榜样(就像渠个绰号—虔诚者罗贝尔)。[14]罗贝尔二世个统治邪气重要,因为渠卷入了始自989年个上帝个和平以搭克吕尼改革[14]

十世纪时,罗贝尔二世为保障王权个延续,在于格10岁个辰光加冕了渠个儿子拉格二世为法兰克人个国王。但拉格二世反抗渠个父亲,并拉1025年拉战斗中去世。

法兰克人个下一任国王是拉贝尔二世个次子,亨利一世(统治时期1027-1060),像拉格二世一样,托渠个父亲一道,亨利被加冕为“共治国王(co-ruler)”,拉卡佩王朝个传统里,迭只是让渠作为年轻个国王,拉渠父亲还活着个辰光,有一些权势搭影响力罢了。1031年,拉渠个父亲死后,亨利一世被加冕为国王,迭对于此时个法国国王来说,是超乎寻常个。亨利一世是法兰克人中最弱势个国王之一,并且渠个统治导致了一些像征服者威廉迭样强大个贵族个崛起。亨利一世个最大个封臣是渠个兄弟 — 勃艮第个罗伯特一世 — 被渠母亲卷入冲突个那位。勃艮第个罗伯特被国王亨利一世封为勃艮第公爵并满足拉迭个头衔。拉亨利一世之后,勃艮第个公爵们一直作为法兰克国王个亲族,直到公国个最后。


国王腓力一世(统治时期1027-1060),被渠个基辅罗斯个母亲起了一个带有东欧色彩个名字,渠并弗像渠个前任那样幸运,即使王国拉长辰光个统治中(1060-1108)确实享受了一定个恢复。渠个统治时期出现了为收复圣地而发动个第一次十字军东征,迭使得渠个家族咾大程度上卷入其中,但渠本人却并弗支持迭次远征。

路易六世(统治期间为1108年-1137年)起,王室个权威变得更容易接受。路易六世弗是一个学士,渠更像是军人搭好战个君主。渠从封臣伊搭集资个方式使渠交关弗受待见;辰光证明,渠是一个野心勃勃而又贪婪个人。渠经常攻击渠个封臣,虽然迭破坏了王室个象征,但强化了王权。自1127年起,路易接受虔诚政客个献策:阿伯特·苏格。苏格出自一个骑士小家族,但渠个政治建议对国王来说极渠个有价值。路易六世成功拉军事搭政治两方面施铁腕,迭之中有交关多强盗贵族。路易六世频繁召集渠个封臣到法院,并没收未现身贵族之土地财产,且以军事行动讨伐伊拉。迭种激烈个政策明显强制了巴黎搭渠个周边地区个王权。1137年路易去世时,卡佩王朝个王权明显加强了。[14]

由于阿伯特·苏格政治上个建议,国王路易七世(1131-1137,1137-1180)比渠个前任拉法兰西享有更大个道德权威。强大个封臣向法国人个国王效忠。[15]1137年拉波尔多,阿伯特·苏格准备了路易七世托阿基坦个埃莉诺个婚礼,迭使渠成为了阿基坦公爵并使渠个获得了交关大个权力。然而,拉托香槟伯爵发生冲突时,迭对夫妇拉是否拉维特里(法国马恩省个一个市镇,属维特里勒弗朗索瓦区)焚烧一千馀人产生了分歧。[16]

路易七世被迭次事件深深地惊吓了,渠前往圣地以寻求忏悔。后来,渠卷入了法国第二次十字军东征,但渠托埃莉诺个关系并没因此改善。最后,迭次婚礼以血缘个理由被教皇废除,并且埃莉诺咾快嫁给了诺曼底公爵亨利二世,而伊拉两年之后,以亨利二世个身份成为了英格兰个国王。[16]路易七世曾经是一位邪气强大个君王,而乃朝渠必须面对一位更强大个诸侯,而迭个诸侯跟渠一样是国王,且是阿基坦托诺曼底个公爵。

阿伯特·苏格个建筑设想变成了广为人知个哥特式建筑。迭种风格拉中世纪晚期成为了欧洲诸多教堂个标准。[16]

卡佩王朝晚期 (1165–1328) 编辑

较早期而言,卡佩王朝晚期个国王被认为是强大且有权势个。当腓力一世几乎弗能控制巴黎个男爵之时,腓力四世却可以命令教皇托皇帝。虽然拉卡佩王朝个后期,国王个统治辰光要短拉早期个国王,但伊拉往往更有影响力。迭段时期还见证了国际个联盟搭对立冲突迭种复杂系统个演变,随着朝代个更迭,法国搭英国个国王成为了神圣罗马帝国个皇帝。

腓力二世(1179-1223) 编辑

腓力二世(奥古斯都)统治时期(1179-1180,1180-1223),法国个君主政体里走出了重要个一步。渠个统治见证了法国王室个土地搭威望个急剧增加。渠建立了使王权崛起个环境,就像圣路易腓力一世一样。


腓力二世拉布汶战役中获胜,因此渠奈诺曼底搭安茹并入王室领地。迭场战役拉三个重要国家:法兰西王国英格兰王国神圣罗马帝国之间进行,而迭包括一系列个复杂个国际联盟。

拉腓力二世个统治时期,拉对抗所谓个安茹帝国个个战争中,渠起到了重大个作用;安茹帝国可能是自卡佩王朝崛起之时,对于法国国王来说最大个威胁。腓力二世统治个第一个时期,曾尝试用英格兰国王亨利二世个儿子来反对渠。渠自家则联合了阿基坦公爵、亨利二世个儿子狮心王理查,伊拉一道对亨利个城堡搭希农个首府发动了一次决定性个攻击,使得渠个权力被移除。

之后,狮心王理查取代了渠个父亲,成为了英格兰之王。拉第三次十字军东征中,迭两个国王参加了十字军东征;然而,伊拉个联盟搭友谊拉迭次东征中断绝了。拉法兰西,迭两个人再一次出现了争执并自相残杀;最后,理查几乎完全把腓力二世打败。

观察伊拉拉法国个战役,英、法个国王侪试图奈伊拉各自个盟友拉神圣罗马帝国获得最多个选票。腓力二世支持斯瓦比亚个腓力霍亨斯陶芬家族成员),然后狮心王理查支持了奥托四世韦尔夫家族成员)。奥托四世占了上风,拉损害斯瓦比亚个腓力利益个情况下,成为了神圣罗马帝国个皇帝。法国个王冠被理查个死所拯救,伊拉利穆赞攻打渠自家个诸侯时,一个原本可以被治好个伤口成了渠个死因。

无地王约翰继任后拒绝去法兰西法庭参加一场反对路西安家族个审讯(路易六世经常对渠难控制个诸侯迭样做),因此腓力二世没收了约翰拉法国个财产。约翰个失败迅速到来,并且渠试图再征服渠个法国领地个行动(1214年,布汶战役)导致渠完全个失败。经此一役,腓力二世成为了诺曼底安茹个公爵以搭布伦佛兰德斯个伯爵,弗过阿基坦加斯科涅依旧忠拉金雀花家族个国王。布汶之战附加个后果之一是,约翰个同盟神圣罗马帝国奥托四世腓特烈二世霍亨斯陶芬家族成员,腓力个盟友)推翻。法国个腓力二世决定性地维护了西欧英法两者个政治格局。而腓力二世建立了巴黎大学个前身「索邦学院」,使巴黎成为了学者之城。

王子路易,也就是未来个路易八世(1223-1226),作为诺曼裔个英国人,被卷入了英国内战,导致原本统一个贵族如今因效忠而分解。当法国人个国王在于金雀花王朝作斗争时,教会发动了征讨阿尔比派教徒个十字军,法国南部大部分土地被并入教廷。

圣路易 (1226–1270) 编辑

路易九世个统治下,法兰西变成了一个完全中央集权个王国。圣路易经常被描述成一个拥有单一性格个人,一个信仰坚定搭行政改革个完美代表,以搭一个关心管理个人。然而,渠个统治对所有人来讲侪弗是完美:渠发动了失败个十字军东征,渠那扩大个行政机构增加了敌对势力,并且伊拉教皇个劝说下焚烧了犹太人个书籍。[17]渠个判断并弗总是有效,虽然迭些拉当时个标准来看是公正个。看来路易有咾强个正义感并总是拉判决下来之前亲自审判。路易搭法国牧师要求奈路易个诸侯逐出教会时说:[18]

当牧师认为某人有罪时,迫使任何人寻求赦免侪是反上帝反真理反正义个。

路易九世成为法兰西国王时年仅十二岁。渠个母亲—卡斯蒂利亚个布兰卡—是有实权个摄政(虽然渠并没正式使用迭个称号)。布兰卡个王权已经被法国男爵强烈反对,但渠维护渠个地位直到路易自家能统治。

1229年,国王弗得弗托袭击巴黎大学个行动作斗争。拉丁区被迭次事件沉重打击。

王国变得易受攻击:战争仍然拉图卢兹郡进行着,并且王室军队拉朗格多克受阻,无法两头兼顾。图卢兹伯爵雷蒙德七世最后拉1229年签订《巴黎合约》,拉此合约中渠终生保留了咾多土地,但渠个女儿嫁畀了图卢兹个阿方索伯爵,使得渠没了继承人,因此图卢兹伯爵领并入法兰西王室。

英格兰个亨利三世还未意识到卡佩王朝拉阿基坦尼亚个权位(overlordship),并且仍试图收复诺曼底搭安茹,重建安茹帝国。1230年,渠率领重兵登陆拉圣马洛。亨利三世拉布列塔尼托诺曼底个盟友并未支援渠,因为伊拉弗敢托伊拉亲自反击英国个君主作战。迭次战役演化成1242年个圣东日战役。

最后,亨利三世被打败并承认了路易九世个权位,尽管法兰西个国王并没从亨利三世手中夺取阿基坦。路易九世成为了法兰西最重要个土地拥有者,增加了渠个王室头衔。拉渠统治个诺曼底有一些对手,然而托被残忍征服图卢兹伯爵对比,伊拉被证明是邪气容易统治个。之后演化成最高法院个国王议会拉此时建立。拉路易托英王亨利三世冲突后,路易托金雀花王朝个国王建立了亲密个关系。[19]一个有趣个奇闻称:亨利三世作为阿基坦公爵,参加了法国个国王议会。然而,迭英格兰个国王总是迟到,因为渠每当听到牧师做弥撒时总是欢喜驻足观看。所以,路易总是确保亨利三世来个路上没牧师。亨利三世搭路易九世为了证明自家是最虔诚个,开始了一段长辰光个争斗;而迭发展到了二人侪从来没准时到过国王议会个地步,迭种缺席使伊拉能够为之辩论。

圣路易同样支持像哥特式建筑那样个新艺术形式;渠个圣礼拜堂成为了一座邪气有名个哥特式建筑,而且渠依旧因为摩根圣经而受到称赞。拉圣路易治下,王国卷入了两次十字军东征:第七搭第八次十字军东征。对于法国国王来说,二者均被认为是彻底个失败。渠死拉第八次十字军东征,腓力三世继承王位。

腓力三世搭腓力四世 编辑

1270年,腓力三世拉圣路易死拉第八次十字军东征后成为国王。腓力三世被叫做“勇敢者”,迭并弗是因为渠个统治才能,而是由于渠个战斗搭马术技巧。腓力三世参加了灾难般个阿拉贡十字军运动——迭使伊拉1285年丢掉了性命。

腓力四世实行了更多个行政改革,渠也被叫做美男子腓力(1285-1314)。迭位国王是圣殿骑士团灭亡个原因,渠签署了老同盟,并创建了巴黎最高法院。弗同拉卡佩王朝早期个国王,腓力四世权势达到了渠可以指定教皇搭皇帝个地步。天主教会被迁到阿维尼翁并且同时代个教皇侪是法国人,例如腓力四世个傀儡克雷芒五世

瓦卢瓦王朝(1328-1589) 编辑

1328年,卡佩王朝末代帝王查理四世(1294年6月19号-1328年2月1号)因中风去世,而卡佩王朝无男嗣来继承王位,因此由卡佩王朝家族个旁支瓦卢瓦王朝来接替卡佩王朝个统治,伊拉是腓力三世个第三子瓦卢瓦伯爵查理个后裔。

瓦卢瓦王朝(1328-1589)个统治延续二百馀年,直到亨利三世遇刺身亡,而瓦卢瓦王朝无子嗣继承王位,故王位由亨利四世继承。到此,瓦卢瓦王朝结束,波旁王朝 (1589~1792, 1814~1830)开始渠个拉法国个统治。

瓦卢瓦王朝统治期间,爆发英法百年战争(1337-1453),渠个造成极大个损失。拉百年战争期间,由于政治、社会、军事上头临重重危机,1358年法国农民爆发札克雷暴动。此外瘟疫黑死病,一般被认为认为是腺鼠疫)拉欧洲肆虐,从意大利迅速地传播到罗纳河谷地,并且蔓延到迭个国家个大部分地区。

英法百年战争 编辑

主文章:百年战争

1328年,法王查理四世身亡,卡佩王朝绝后。瓦卢瓦王朝成员腓力六世继承王位。但是英王爱德华三世,前法王腓力四世个外孙,宣称自家是法国王位唯一合法继承人。此王位争议成为英法百年战争个导火索。1337年11月英王爱德华三世率军进攻法国,战争开始。英法百年战争导致两国个民族意识大大提高,但百年战争期间,两国都弗约而同地出现内乱,如1381年英国个瓦特·泰勒农民起义搭1358年法国个札克雷暴动

法军拉1337年到1360年间节节败退,濒临亡国。但拉1369年到1396年间转入反攻。1415年英王亨利五世阿金库尔战役个胜利,令瓦卢瓦王室失去别样贵族家族个支持,最终导致7年后巴黎沦陷搭1420年特鲁瓦条约个签署。导致法国王室对罗亚尔河以南个管治权大大削弱。

1428年,英军更进一步,占领包括巴黎拉内个法国北部,并且围攻通往法国南方个要塞奥尔良。此举再次激起法国人个爱国热情,纷纷起兵反抗。次年,女英雄圣女贞德率军驰援奥尔良,击退英军。并拉历史名城兰斯拥立查理七世为新任法王。但贞德咾快被勃艮第人逮捕,并交托英军。拉英军宗教审判所个弗公道个审讯下,贞德被判为异端,拉1431年被钉上十字架,活活烧死。

后来英国内部发生冲突,再加上法王搭勃艮第公爵菲利浦(Philippe of Burgundy)个搭解,导致法国渐渐反败为胜。最终陆续收复巴黎(1436年)、诺曼底(1450年)搭波尔多(1453年10月)等地,法军获得最后胜利,收复除加来外个全部领土。拉迭场战争以后,法王逐步加强中央集权,并分别奈勃艮第(1477年)搭布列塔尼(1491年)收归中央。

成为欧洲霸权 编辑

从瓦卢瓦到波旁 编辑

自1523年起,由于出现继承人问题个争议,波旁公国个爵位一直空缺,渠个资产暂时归属法国王室。1527年,法王弗朗索瓦一世奈波旁公国以搭公爵爵位授畀旺多姆公爵查理。自此,拉马尔什-旺多姆分支获得了波旁公国,而迭个公国也是波旁家族日后夺得法国王位个重要资本。

查理个儿子,第9代波旁公爵安托万·德·波旁拉1548年10月12号托纳瓦拉女王储让娜·达布雷特结婚。伊拉个长子亨利·德·波旁拉1572年母亲去世后继承了纳瓦拉王国,是为纳瓦拉国王恩里克三世,自此波旁家族入主了迭个王国。虽然此时个纳瓦拉个疆域只是全盛时期个一小半,但足以成为日后波旁家族争夺法国王位个重要基地。

亨利·德·波旁跟随纳瓦拉女王个母亲信奉新教个休京诺派,母亲过世后,渠继位为纳瓦拉国王,由于渠同时为法国贵族个身分,就成为了法国新教休京诺派个领袖,而波旁家族个别样分支搭主导法国政坛个吉斯家族信奉天主教,亨利无可避免地被捲入了残酷个法国宗教战争。为求自保,亨利数次改信天主教,但私底下依旧保持自家对休京诺派个忠诚。

宗教战争弗但造成大量法国平民伤亡,也间接导致了瓦卢瓦-昂古莱姆家族个人丁凋零。昂古莱姆王朝个第二代君主亨利二世个三个儿子侪成为了法国国王,而当中弗朗索瓦二世搭查理九世皆拉青年早逝。伊拉个弟弟亨利三世继承了王位,而伊拉最小个弟弟,阿朗松公爵弗朗索瓦成为王储。1584年,弗朗索瓦王储遇刺身亡,按照萨利克继承法法国王位只可传畀雨果·卡佩男性系后裔中个男子,而波旁家族就是第一顺位家族。

宗教战争 编辑

宗教战争(1618年-1648年,又称三十年战争),是由神圣罗马帝国个内战演变而成个一场大规模战争。战争以波希米亚人反抗哈布斯堡家族统治为肇始,最后以哈布斯堡家族战败并签订《西发里亚和约》而告终。迭场战争使日耳曼各邦国大约被消灭了25到40个百分比个人口;路德城维滕贝格四分之三人口阵亡,波莫瑞百分之六十五个人口阵亡,西里西亚四分之一个人口阵亡,日耳曼各邦国男性有奈近一半阵亡。而拉十七世纪三十年战争中,拉红衣主教黎塞留个策划下法国成为大赢家,拉欧洲大陆确定渠个霸权地位。

路易十四 编辑

路易十四时期(1643-1715),法国个霸权进入有史以来个最高峰。自从1661年路易十四亲政后,法国历经一连串对外扩张个战争:产权转移战争(1667-1668),法荷战争(1672-1678),重新联合战争(1681-1683),大同盟战争(1688-1697)搭西班牙王位继承战争(1702-1713)。迭个时期个战争包含交关多相持弗下个围城战托运动战,但是总个来说,法国个疆域拉稳定扩张。拉西班牙王位继承战争初期,法军名正言顺地控制南尼德兰,并且逐渐占据莱茵河西岸搭卢森堡。为了阻止法国个扩张,欧洲各国再次形成反法联盟。拉路易十四后期,英国成为法国个大敌,并且托荷兰哈布斯堡王朝结成三角联盟。虽然迭个联盟无法拉陆地上彻底击败法国,但英国皇家海军拉海上建立起绝对个控制权,法国弗但因此丢掉交关多海外殖民地,还被迫拉1713年签下乌得勒支和约,放弃西班牙拉欧洲各处个属地,只保留西班牙本土托王位传承给法国王室,路易个野心大挫。而英国逐渐拉18世纪中成为欧洲经济最发达个国家,并开始仿效法国,用渠个钱资助渠个欧洲大陆之盟友。

18世纪,法国仍然主宰着欧洲,但是由于内部个问题已经开始走下坡。迭时法国参与交关多战争,但是法国拉迭些战争中只得到一点利益。同时,英国正拉变得越来越强大,而另外一个新生力量普鲁士成为法国个一个主要威胁。大国之间利益平衡个变化导致1756年个外交革命,法国托奥地利之哈布斯堡王朝拉几个世纪个敌对之后结成联盟。法奥联盟拉七年战争(1756-1763)中并没达成消灭普鲁士个目标,反而是法国国力大衰,失去霸权地位并被英国夺去大部分海外殖民地。后来拉美国独立战争(1776-1783)中,法国帮助美国人大胜英国,虽然报了七年战争个一箭之仇,但法国却因为国内问题(巨额国债)岌岌可危,无力重建失去个霸权。

革命搭拿破仑帝国 编辑

法国大革命 编辑

1776年美国爆发独立战争路易十六个法国支持北美十三个殖民地反抗英国统治,但法国海军个直接干预也暴露出渠自身个一些问题。几个世纪以来个奢靡浪费搭托欧洲列强个军现困难。恶化个经济情况,对贵族搭教士等特权阶级个普遍憎恨,以搭缺乏可供选择个别样变革方式是法国大革命个主要动因。迭终于导致1789年法国大革命,法国个君主专制制度走到尽头。

1792年9月22号,法兰西第一共和国由国民公会宣告成立,经吉伦特派掌权,雅各宾派专政;热月政变后,又相继有热月党人、督政府搭执政府时期。

拿破仑称帝 编辑

1804年5月,法兰西第一共和国被法兰西第一帝国取代,12月拿破仑一世加冕为皇帝,拉欧洲叱咤风云,但拉滑铁卢一役遭第七次反法同盟击败后,拉1815年6月被流放,法兰西第一帝国告终。

帝制个复辟 编辑

政权更迭 编辑

1815年拿破仑失败被流放,波旁王朝复辟。1830年发生七月革命,诞生七月王朝。1848年2月26号推翻七月王朝法兰西第二共和国成立。1851年12月,拿破仑三世发动政变,建立军事独裁后,第二共和国名存实亡;1852年,第二共和国被拿破仑三世法兰西第二帝国所代替。

1870年普法战争时,法国九月革命推翻第二帝国;法兰西第三共和国宣告成立,但直到1875年才通过共和制宪法(期间曾一度出现全球第一个无产阶级政权——巴黎公社),迭一次共和体制一直持续到1940年拉第二次世界大战中被德国占领。

虽然法国个革命家坚决主张共和和平等迭些原则,法国拉迭一时期恢复对绝对君主制或君主立宪制多达四次。

殖民帝国 编辑

到拿破仑失败之时,法国拉海外个殖民地几乎丢尽,但是自1830年之后,法国重整旗鼓第二次开拓殖民地,拉非洲印度支那,确立法国殖民势力,并拉1869年挖通苏伊士运河

世界大战 编辑

第一次世界大战(1914年-1918年)导致法军人员个重大伤亡搭装备巨大损失。拉1920年,法国拉托德国接壤个边界建立马奇诺防线,并且托东欧个各新兴小国结成“小协约国”联盟,防止德国奥地利个复兴。但英国法国政府拉1930年代推行个绥靖政策,导致德国纳粹党搭希特勒个坐大,奥地利捷克斯洛伐克个沦陷更让“小协约国”联盟立即灰飞湮灭。纳粹德军后头更拉1940年6月绕过马奇诺防线,迅速攻陷法国北部3/5个土地,包括富有个洛林-阿尔萨斯

同年7月10号,法军一次大战元帅贝当拉法国南部个维琪被推举为傀儡政府个首领。为维护维希政府仅有个主权,贝当只好默认德国拉法国掠夺资源,更征召法国人为役夫,为纳粹德军服务,甚到还要奈政府税收个一半「缴纳」给德国。但是最终维琪法国难逃被纳粹德军所灭个命运。1942年11月,纳粹德军进佔法国南部,全权接管当地军政大权。而贝当与其政府被迫“流亡”到德国,外加被纳粹当局软禁。

另一方面,第三共和国最后一任国防部长夏尔·戴高乐将军逃亡到英国,并成立自由法国武装抵抗组织,拉法国发展地下运动,以图终有一日光复法国。之后“自由法国”汇集了同盟军,拉1944年底光复法国

现代 编辑

二战结束后,法国新政府要面对战后湧现个一大堆新问题。由夏尔·戴高乐将军领导个临时政府。1946年10月,法国根据由公民决议通过个新宪法草案,成立法兰西第四共和国戴高乐奈权力交畀基于政党执政联盟个新共和国政府,而戴高乐将军自家也咾快归隐田园,淡出政治舞台。但迭个政府托议会同盟内部往往缺乏协调,迭个缺陷拉法国政府处理拉中南半岛阿尔搭利亚个独立运动个政策便表露无遗,更导致执政内阁个连串危机搭变动。1958年5月,拉阿尔搭尔个军官搭法国居民发动叛变,企图阻止法国政府允许阿尔搭利亚独立,更令法国政府个倒台危机升级。最后,法国总统只好请戴高乐再次出山,收拾残局。戴高乐迅速成立紧急政府,并立即通过另一部共和国宪法,立即进行总统选举。1958年9月,第五共和国个宪法经过公民决议后通过,第四共和国结束;10月成立法兰西第五共和国,12月戴高乐当选第五共和国首任总统。

1965年,法国人民拉20世纪第一次以选票直接选举总统,戴高乐赢得第二轮投票,以55%个选票击败弗朗索瓦·密特朗。1969年4月,戴高乐拉渠个提出个公投案被否决后辞职。继任法国总统个是戴高乐派个乔治·让·雷蒙·庞毕度(1969-1974),独立共和党个瓦勒里·季斯卡·德斯坦(1974-81)、法国社会党弗朗索瓦·密特朗(1981-95)、新戴高乐派个雅克·希拉克(1995-2007)。2007年4月22号,尼古拉·萨科齐当选总统,5月17号,萨科齐任命弗朗索瓦·菲永出任总理。2012年,弗朗索瓦·奥朗德当选总统。2016年,由共和前进党个马克宏当选总统,成为法国史上最年轻个总统。

参考资料 编辑

  1. Ancient skulls trace Neanderthal evolution. abc.net.au. 访问日脚26 July 2015.
  2. http://www.nytimes.com/2011/11/03/science/fossil-teeth-put-humans-in-europe-earlier-than-thought.html?scp=1&sq=kents%20cavern&st=cse
  3. I. E. S. Edwards, ed.(1970).The Cambridge Ancient History.Cambridge U.P..ISBN 9780521086912 
  4. (1999)A History of Ancient Greece.Blackwell.ISBN 9780631203094 
  5. Carpentier et al. 2000, p.29
  6. Ad Familiares, 10, 23 read on line lettre 876
  7. P. J. Heather, The Fall of the Roman Empire: A New History of Rome and the Barbarians (2007)
  8. 8.0 8.1 Edward James, The Franks (1991)
  9. Derek Wilson, Charlemagne (2007)
  10. Elisabeth M. C. Van Houts(2000).The Normans in Europe.Manchester U.P..ISBN 9780719047510 
  11. 11.0 11.1 11.2 Georges Duby, France in the Middle Ages 987–1460: From Hugh Capet to Joan of Arc (1993),
  12. David Carpenter The Struggle for Mastery. The Penguin history of Britain 1066–1284 p. 91: "In the first place, after 1072 William was largely an absentee. Of the 170 months remaining of his reign he spent around 130 in France, returning to England only on four occasions. This was no passing phase. Absentee kings continued to spend at best half their time in England until the loss of Normandy in 1204... But this absenteeism solidified rather than sapped royal government since it engendered structures both to maintain peace and extract money on the king's absence, money which was above all needed across the channel".
  13. 13.0 13.1 (2008)Western Civilization: Ideas, Politics, and Society: To 1789.Cengage Learning.ISBN 0547147422 
  14. 14.0 14.1 14.2 14.3 14.4 14.5 William W. Kibler, ed. Medieval France: An Encyclopedia (1995)
  15. Capetian France 937–1328 p. 64: "Then, in 1151, Henry Plantagenet paid homage for the duchy to Louis VII in Paris, homage he repeated as king of England in 1156."
  16. 16.0 16.1 16.2 Paul Frankl, Gothic Architecture (2001)
  17. Gigot, Francis E.(1910).The Catholic Encyclopedia.Robert Appleton Company.於13 August 2007参阅. 
  18. Capetian France p. 265.
  19. Capetian France p. 264.

外部链接 编辑

 
维基共享资源里向寻得着搭该篇文章搭界个多媒体资源: